Země po celém světě jsou nadšené perspektivou návratu milionů čínských rekreantů po třech letech, když v neděli skončila hraniční kontrola v souvislosti s covid-19. Omezení zavedená s vypuknutím pandemie byla oficiálně zrušena 8. ledna, což se shoduje se začátkem cestovního ruchu na čínský Nový rok 2023. Během sváteční sezóny, která vyvrcholí sedmidenním volnem, které začne 21. ledna, by se mohly uskutečnit miliardy cest doma po Číně i v zahraničí.
Vlády po celém světě zveřejňují na čínské sociální platformě Weibo fotografie a videa slavných turistických atrakcí, aby udělaly dojem na potenciální čínské cestovatele krátce poté, co Čína oznámila zrušení svých cestovních omezení v souvislosti s covid-19.
Vlády po celém světě neztrácejí čas a snaží se zaujmout čínské turisty fotografiemi a videi známých turistických atrakcí na Weibo, což je čínská sociální síť podobná Twitteru.
»Čínští přátelé, Francie vás vítá s otevřenou náručí,« uvedla francouzská ambasáda na Weibo spolu s několika fotografiemi, které ukazují lákadla na národní úrovni této pořadatelské země olympijských her v roce 2024. Uživatelé Weibo zasypali příspěvek 26 000 zvednutými palci.
Turistické úřady hlavních prázdninových destinací pro čínské cestovatele před pandemií se v kampani na sociálních sítích netají svým postojem ke změně čínské politiky ohledně covid-19.
»Úžasné Thajsko na vás čeká tři roky,« stojí v příspěvku na Weibo od národního turistického úřadu této země v jihovýchodní Asii, který také obsahuje hashtag, který se překládá jako: »Čína spořádaně obnovuje odchozí cesty.«
Data naznačují, že mediální kampaň na přilákání cestovatelů přichází právě včas, aby využila zadržovanou poptávku po cestování, kterou dále posílily Svátky jara.
Během půl hodiny od oznámení o politice znovuotevření koncem minulého měsíce vzrostlo vyhledávání zahraničních destinací o 1000 procent a dosáhlo tříletého maxima, uvádí čínská online cestovní kancelář Ctrip.
Údaje z Trip.com Group také ukázaly, že počet objednávek odchozích letenek stoupl za 24 hodin 27. prosince o 254 procent, přičemž mezi nejoblíbenější destinace patří Singapur, Korejská republika, Japonsko a Thajsko.
(pr)
FOTO – CRI