Na právě probíhajícím čtvrtém ročníku Čínského mezinárodního veletrhu spotřebního zboží v jihočínské provincii Chaj-nan přivítal turecký podnikatel Ramazan Tuzen u svého stánku velký zástup návštěvníků.
Je to jeho třetí účast na tomto chajnanském veletrhu v řadě a přivezl na něj různé turecké výrobky. Mezi tyto výrobky patří kosmetika, keramické řemeslné výrobky a bytový textil, z nichž některé jsou na výstavě vystaveny poprvé.
»Keramické řemeslné výrobky jsou vyráběny ručně a jedná se o předměty kulturní povahy z Turecka. Jsou zde velmi oblíbené,« řekl Tuzen a dodal, že téměř všechny jeho výrobky byly návštěvníky dobře přijaty.
Tuzen, který podniká již 15 let, vidí v čínském spotřebitelském trhu velký potenciál a očekává, že v Číně najde další příležitosti k rozšíření svého podnikání.
»Chceme mít nějaké místní partnery a distributory, a to je důvod, proč jsme tady na výstavě,« řekl a dodal, že Turecko je romantická země a o jeho výrobky s charakteristickými kulturními prvky je na výstavě velký zájem.
Kromě hledání možností obchodní spolupráce chce Tuzen také propagovat kulturu své země. Podle Tuzena slouží tato výstava jako dobrá příležitost pro Turky k propagaci jejich vlastní kultury.
Čestným hostem letošního expa je tentokrát Irsko, přičemž akce se účastní celkem 29 irských společností a oficiálních institucí. V irském pavilonu si srdce návštěvníků získaly certifikované zelené potraviny – mnoho lidí stálo frontu, aby tyto výrobky ochutnali.
Conor O’Sullivan, čínský manažer Irish Food Board, uvedl, že vzhledem k tomu, že čínští spotřebitelé věnují stále větší pozornost ekologické udržitelnosti, pokud jde o jejich každodenní spotřebu potravin, je Irsko ideální volbou, protože zavedlo ověřený program udržitelnosti pro svůj potravinářský průmysl.
»Díky tomu irské výrobky skutečně odpovídají této nové poptávce po udržitelných ekologických produktech na čínském trhu,« řekl O’Sullivan.
Valerij Zagorsky, manažer výrobce masových konzerv KvinFood z Běloruska, je na veletrhu přítomen nově. Společnost vyrábí masové konzervy a v současné době vyváží do Číny hovězí konzervy.
»Nejvýraznějším rysem našich výrobků je, že jsou všechny přírodní. Čínští spotřebitelé věnují stále větší pozornost zdravým potravinám a to je pro nás obrovská příležitost,« řekl.
»Veletrh je skvělá akce, která nám poskytuje vynikající platformu pro komunikaci s čínskými obchodníky,« dodal Zagorsky s tím, že není pochyb o tom, že Čína je pro společnost jedním z nejdůležitějších trhů.
Veletrh, který trvá od 13. do 18. dubna, je jedinou výstavou na národní úrovni v Číně, která představuje spotřební zboží, a je také největším spotřebitelským veletrhem v celém asijsko-pacifickém regionu.
Letošní ročník veletrhu s podtitulem »Sdílejte otevřené příležitosti, spoluvytvářejte lepší život« má dosud největší rozsah a přilákal více než 4000 značek ze 71 zemí a regionů na kryté výstavní ploše 128 000 metrů čtverečních.
(Xinhua)