»Království jízdních kol« boduje s chytrými technologiemi

Získávání dalších přátel z blízkého okolí, chatování v reálném čase, vytváření cyklistických týmů a závody na virtuálních tratích – jezdci mají při šlapání na kolech k dispozici další zajímavé činnosti, které mohou také sledovat fyzickou kondici jezdců.

Čína, známá jako »království jízdních kol«, se řítí kupředu na kolech chytrých technologií, které přinášejí zásadní změny v cyklistickém průmyslu.

Flying Pigeon, kultovní čínská značka jízdních kol se sídlem v severočínském Tchien-ťinu, usnadnila každodenní cestování celým generacím Číňanů a celkem vyrobila více než 300 milionů klasických modelů.

Společnost nyní zahájila transformaci a představila řadu elektrických modelů. V budoucnu se plánuje jejich distribuce do zemí jihovýchodní Asie.

Mezitím nově vznikající značka Xiaodao Electric Vehicle uvedla na trh svůj elektrický motocykl s dojezdem 200 km.

Na čínském trhu s jízdními koly již začala inteligentní transformace. Mnoho značek do svých výrobků nahrálo inteligentní technologie, jako je odemykání pomocí aplikace Bluetooth nebo měření tělesné hmotnosti.

Kromě toho mohou jízdní kola automaticky poskytovat energii, aby se snížila zátěž na srdce cyklisty, jakmile snímače nainstalované na těle kola zaznamenají jeho tepovou frekvenci vyšší než 150krát za minutu.

Funkce, jako je monitorování kyslíku v krvi a zámek na otisky prstů, se v posledních letech postupně začaly používat i na jízdních kolech, uvedl Liou Su-wen, předseda Čínské cyklistické asociace.

Podle asociace činily v roce 2022 obchodní příjmy podniků vyrábějících jízdní kola a elektrokola 210 miliard jüanů (asi 30,3 miliardy amerických dolarů), což představuje meziroční nárůst o tři procenta. Zisk přesáhl 10 miliard jüanů a meziročně vzrostl o více než 20 procent.

Na 21. ročníku Severočínské mezinárodní výstavy jízdních kol a elektrokol, která se konala v Tchien-ťinu od 30. března do 1. dubna, se na 4500 stáncích představilo více než 800 firem vyrábějících jízdní kola, elektrokola a náhradní díly.

Mao Sien-ťün, zástupce společnosti Xiaodao, přiznal, že čínské podniky vyrábějící jízdní kola se stále spoléhají na dovoz některých klíčových komponentů špičkových výrobků. »Využitím baterií na nové energie a technologií umělé inteligence jsme však otevřeli novou dráhu pro chytrá elektrická jízdní kola a motocykly,« řekl Mao.

Čína je významným vývozcem jízdních kol a elektrokol, jejichž výrobky se prodávají v regionech zahrnujících Evropu, Ameriku a jihovýchodní Asii.

Začátkem letošního března čínské centrum pro výzkum a vývoj a prodej chytrých elektrokol zahájilo provoz v německém Frankfurtu. Zaměří se na aplikaci internetu věcí u jízdních kol na evropských a amerických trzích.

Díky chytrým technologiím a elektrickým posilovačům bude cyklistický průmysl v zemi směřovat k nové etapě vývoje. A aplikace nové energie a nových materiálů povede také k dalším změnám jak u jízdních kol, tak u elektrokol, tvrdí odborníci z oboru.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy