Obchody se zvířaty v severovýchodní Číně jsou i po oslavě Čínského nového roku, během nichž mnoho majitelů domácích mazlíčků svěřilo svá zvířata do jejich péče, stále plné.
»Během svátků poskytoval řetězec našich šesti prodejen stravovací služby pro mnoho domácích mazlíčků, přičemž náš průměrný obrat se zvýšil asi o 20 procent,« uvedl Čang Ťia-čchi, manažer prodejny ve městě Šen-jang. »V současné době se naše pochutiny a hračky pro zvířata stále dobře prodávají a zvířata čekající na ošetření musí stát fronty,« dodal.
Z údajů hlavní platformy pro online doručování Meituan vyplývá, že objem vyhledávání služeb stravování a péče o domácí mazlíčky v rámci oslav Činského nového roku vzrostl o 82 %, respektive o 255 % oproti stejnému svátku v roce 2022. A tyto služby jsou jen špičkou ledovce, pokud jde o poptávku po službách pro domácí mazlíčky v Číně.
Podle výzkumné společnosti iiMedia Research dosáhl rozsah čínského odvětví ekonomiky zaměřené na mazlíčky v roce 2022 493,6 miliardy jüanů (asi 72,71 miliardy amerických dolarů), což představuje meziroční nárůst o 25,2 procenta, a očekává se, že do roku 2025 dosáhne velikost jeho trhu 811,4 miliardy jüanů.
Společnost uvedla, že trh s mazlíčky se rozvíjí a rozšiřuje v celém průmyslovém řetězci a i jeho pokrytí se neustále rozšiřuje, což vede ke vzniku nových perspektivních podniků v oblastech, jako je například živé vysílání domácích zvířat, stravování domácích zvířat a výcvik domácích zvířat.
»Za rozmachem trhu s mazlíčky stojí ekonomické a sociální změny,« uvedl Čang Sining, výzkumný pracovník Liaoningské akademie sociálních věd. »Současný společenský rytmus je rychlý a mladí lidé jsou pod velkým pracovním tlakem. Také s nárůstem počtu starších lidí žijících osaměle a zintenzivněním stárnutí společnosti vychází chov domácích mazlíčků vstříc citovým potřebám mnoha lidí,« dodal.
Čang také poznamenal, že domácí mazlíčci už nejsou jen zvířata, ale jsou nyní jako děti svých majitelů a vztahy mezi domácími mazlíčky a jejich majiteli jsou stále užší.
Liu Jü, 25letá manažerka lidských zdrojů, která pochází ze Šen-jangu a pracuje v Nankingu, hlavním městě východočínské provincie Ťiang-su, uvedla, že se jí výrazně zlepší nálada, když přijde z práce domů a vidí, že na ni čeká její kočka.
Znalci tohoto odvětví tvrdí, že čínský trh související s domácími mazlíčky se dlouho nerozvíjel, jeho základy jsou poměrně slabé a existují určité problémy v oblasti regulace. Rozvoj trhu s domácími mazlíčky v zemi vyžaduje neustálé sledování regulačních politik, aby spotřebitelé a provozovatelé mohli těžit ze zdravého rozvoje tohoto odvětví.
(Xinhua)