Šéf Mercedes-Benz vidí v Číně tržní potenciál a dlouhodobé příležitosti

Důvodem, proč přední německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz pokračuje v investicích v Číně, je to, že společnost v Čínu věří a vidí v ní dlouhodobé příležitosti, uvedl nejvyšší představitel společnosti.

Ola Kaellenius, předseda představenstva společnosti Mercedes-Benz, v nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua uvedl, že v čínském automobilovém trhu, který je největší na světě, vidí velký potenciál.

Kaellenius je přesvědčen, že v Číně »existuje určitý růstový potenciál« v dlouhodobém horizontu, protože míra vlastnictví automobilů v Číně stále zaostává za ostatními vyspělými trhy ve světě.

Čína, která je pro německou automobilku zároveň největším a »nesmírně důležitým« trhem, se těší Kaelleniově pozornosti. »Takže nikdy nejsem mimo Čínu, i když v ní fyzicky nejsem.«

Společnost je připravena uvést na čínský automobilový trh celkem 15 nových modelů, což signalizuje zintenzivnění snah výrobce luxusních automobilů o upevnění své pozice na stále konkurenčnějším automobilovém trhu.

Dne 1. března představil Mercedes-Benz v Číně čtyři nové verze svého nového modelu třídy E s prodlouženým rozvorem. Kaellenius vkládá velké naděje do nové třídy E, která je jedním z nejprodávanějších modelů společnosti.

Podle všeho se jedná o dvojí strategii v Číně. Německá automobilka plánuje do konce tohoto desetiletí nabídnout více nových modelů, včetně elektromobilů na baterie a »elektrifikované high-tech spalovací« vozidla.

Kaellenius prozradil, že společnost v posledních několika letech zvýšila počet svých výzkumných a vývojových týmů v Číně. Kaellenius popsal inovace v čínském automobilovém průmyslu jako »živé«: »Chceme se na tomto živém a inovativním prostředí podílet.«

Dvě výzkumná a vývojová centra v Pekingu a Šanghaji umožňují společnosti vyvíjet širokou škálu nových technologií jak pro čínský trh, tak pro další trhy ve světě. »Jsou plně integrována do našeho globálního úsilí v oblasti výzkumu a vývoje.«

Pokud jde o šetření EU ohledně tzv. dotací na čínská vozidla, Kaellenius uvedl, že »bychom se neměli dostat do situace, kdy se obchodní bariéry zvyšují v jakémkoli směru«.

Je »přirozené a normální«, že automobilové společnosti vstupují na zahraniční trhy, vzhledem k tomu, že čínský automobilový průmysl je »plně rozvinutý« a je »na úrovni« jakéhokoli jiného automobilového průmyslu, řekl Kaellenius.

Kaellenius připisuje hospodářský růst a růst bohatství v Číně v posledních několika desetiletích otevření trhu, které vytvořilo »investičně příznivou náladu« a usnadnilo Číňanům vyrazit do světa.

»Pokud se vrátíme opačným směrem a začneme (zvyšovat) protekcionismus, obávám se, že výsledkem bude mimo jiné zpomalení růstu«.

Kaellenius vyzval k jasným pravidlům angažovanosti a rovným podmínkám pro všechny účastníky trhu. Navrhl, aby se tvůrci hospodářských opatření zaměřili na příležitosti, »které by ve skutečnosti vedly k oboustranně výhodným a rostoucím hospodářským vazbám«.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy