Nikča Vapírka. Odstartovala kampaň »Nikotin víc bere, než dává«

Státní zdravotní ústav (SZÚ) ve spolupráci s Ministerstvem zdravotnictví ČR vyhlásil od prvního listopadového dne kampaň s názvem »Nikotin víc bere, než dává«, zaměřenou na prevenci užívání nikotinových výrobků.

Snadná dostupnost těchto výrobků a jejich oblíbenost představuje podle SZÚ vyšší riziko vzniku závislosti především mezi dětmi a mladistvými, proto se dlouhodobě sledování užívání nikotinových výrobků věnuje. Podle studie GYTS z roku 2022 užívá elektronické cigarety 21,4 % žáků a studentů ve věku 13 až 15 let. Ve věkové kategorii 15-24 let se výskyt uživatelů elektronických cigaret mezi lety 2020-2023 ztrojnásobil (NAUTA).

Kampaň bude probíhat prostřednictvím internetu a sociálních sítí, ve školských a zdravotnických zařízeních a v dopravních prostředcích během měsíce listopadu 2024. Jejím cílem je informovat o rizicích těchto výrobků a vysoké návykovosti nikotinu.

Kampaň je velmi originální a vystupuje v ní dívka jménem Nikča Vapírka: »Nikča Vapírka ti do života vstoupí klidně už na základce. Tváří se jako zábavná kámoška. Ze začátku je ti s ní fajn. ALE… Ani si nevšimneš, že ti bere peníze, pozornost a čas. Brzy už jí nestačí se jen občas potkávat. ALE… Chce s tebou být pořád. Napořád… LEPŠÍ JE SI S NÍ VŮBEC NEZAČÍNAT.«

Videa naleznete zde.

(mac)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy