Federální letecký úřad (FAA) ve Spojených státech již aktivně přijímá pracovníky s těžkým mentálním postižením, psychickými problémy a dalšími duševními a fyzickými poruchami – a to vše v rámci iniciativy zaměřené na rozmanitost a inkluzi, jak uvádí úřad na svých internetových stránkách, upozornil server Fox News.
»Cílená postižení jsou ta postižení, na která federální vláda v rámci své politiky klade zvláštní důraz při náboru a přijímání zaměstnanců,« uvádí se na internetových stránkách FAA. »Patří mezi ně sluch, zrak, chybějící končetiny, částečné ochrnutí, úplné ochrnutí, epilepsie, těžké mentální postižení, psychické poruchy a liliputánství.«
Tato iniciativa je součástí plánu FAA »Diverzita a inkluze« pro přijímání zaměstnanců, v němž se uvádí, že »diverzita je nedílnou součástí plnění poslání FAA, kterým je zajištění bezpečného a efektivního cestování po celé naší zemi i mimo ni«. Na internetových stránkách FAA je uvedeno, že pokyny agentury týkající se přijímání zaměstnanců na základě rozmanitosti byly naposledy aktualizovány 23. března 2022.
FAA, která spadá pod ministerstvo dopravy ministra Peta Buttigiega, je vládní agentura pověřená regulací civilního letectví a zaměstnává zhruba 45 000 lidí.
V posledních dnech se přitom veškerá pozornost upírá právě na FAA a letecké společnosti poté, co 5. ledna během letu společnosti Alaska Airlines vyskočily zásuvné dveře na letadle Boeing 737 Max 9. FAA po incidentu uzemnil všechna letadla 737 MAX 9 a provádí »rozsáhlou kontrolu« a údržbu. FAA uvádí, že v důsledku incidentu zvýší dohled nad společností Boeing, včetně kontroly výrobní linky letounů Boeing 737 Max 9 a společností, které leteckému výrobci dodávají díly.
V návaznosti na tento incident komentátoři na sociálních sítích a veřejně známé osobnosti konstatují, že přehnaný důraz leteckých společností a výrobců letadel na iniciativy v oblasti rozmanitosti, rovnosti a inkluze (DEI) snížil bezpečnost letového provozu.
»Chtěli byste letět letadlem, kde upřednostnili najímání zaměstnanců DEI před vaší bezpečností?« napsal minulý týden na X technologický miliardář Elon Musk. »To se skutečně děje.« »Hniloba DEI v leteckém průmyslu je mnohem horší, než si myslíte,« napsal minulý týden komentátor deníku Daily Wire Matt Walsh ve svém článku.
Kritici podobných komentářů se ohradili proti tvrzení, že upřednostňování DEI snížilo bezpečnost cestování. Na webových stránkách pak agentura FAA uvádí, že lidé s »vážným« mentálním a fyzickým postižením jsou naopak nejvíce nedostatečně zastoupeným segmentem. »Protože je rozmanitost velmi důležitá, FAA aktivně podporuje a zapojuje se do různých sdružení, programů, koalic a iniciativ na podporu a přizpůsobení se zaměstnancům z různých komunit a prostředí. Naši lidé jsou naší silnou stránkou a velmi dbáme na to, abychom do nich investovali a vážili si jich právě takových, jací jsou,« uvádí se v prohlášení FAA.
Doktor Stanley Goldfarb, předseda skupiny Do No Harm (Neubližuj), která sdružuje zdravotníky, studenty medicíny a politiky, kteří se snaží »chránit zdravotní péči před radikální, rozdělující a diskriminační ideologií«, řekl televizi Fox News Digital, že podobně jako v medicíně má i letecký průmysl povinnost chránit své cestující.
»Letecký průmysl má odpovědnost za bezpečnost cestujících stejně jako zdravotnictví za bezpečnost pacientů. Tyto odpovědnosti převažují nad ostatními faktory při posuzování uchazečů o práci v těchto oborech. Lidé se zdravotním postižením, kteří mohou úspěšně plnit úkoly, by nikdy neměli čelit diskriminaci,« řekl Goldfarb, profesor v důchodu a bývalý proděkan pro studijní programy na Lékařské fakultě Pensylvánské univerzity.
»Bohužel, politika vytváří příležitosti pro takzvané utlačované skupiny tím, že snižuje standardy pro vstup do těchto oborů, a tím ohrožuje bezpečnost těch, kterým má sloužit. Některé obory se prostě k politice identity nehodí,« konstatoval Goldfarb.
(cik)