Čínské »hlavní město porcelánu« zazářilo v živém vysílání

S chytrým telefonem v ruce procházela jednatřicetiletá Wej Ling-jang mezi několika stovkami stánků s porcelánem a prostřednictvím živého vysílání předváděla produkty svým fanouškům.

»Vítejte, noví přátelé! Neváhejte mi sdělit své představy,« řekla Wej, rodačka z Ťing-te-čenu, proslulého »hlavního města porcelánu«, které se nachází ve východočínské provincii Ťiang-si.

Wej se ujala role »walk-streamera«, což je nová profese, která se prosazuje na keramické umělecké třídě Tao-si-čchuan v Ťing-te-čenu. Od loňského roku, kdy založila svůj účet na sociálních sítích, přilákala více než 5 000 fanoušků a dosáhla měsíčních tržeb v rozmezí 150 000 jüanů (asi 20 950 amerických dolarů) až 200 000 jüanů.

Tuan Chao-nan, vedoucí obchodního oddělení správní komise Tao-si-čchuan, uvedl, že příchod »walk-streamers« otevřel majitelům keramických stánků nové prodejní kanály.

V prvních deseti měsících roku 2023 přesáhly tržby z živého vysílání v Číně 2,2 bilionu jüanů, meziročně vzrostly o 58,9 % a podpořily růst maloobchodních tržeb přes internet o 7,5 procentního bodu.

Vliv livestreamingu je patrný také v Ťing-te-čenu, kde v keramickém průmyslu působí více než 10 000 moderátorů livestreamů. V loňském roce společně vygenerovali tržby ve výši přibližně sedm miliard jüanů.

»Momo«, která spravuje šest livestreamových účtů, má více než milion fanoušků. Její livestreamové přenosy generují ohromující roční příjmy ve výši 200 milionů jüanů.

»Kromě prodeje keramiky se mé livestreamy pouští do propagace keramické kultury. Často zvu pamětníky nehmotného kulturního dědictví, aby se podělili o příběhy, které za keramikou stojí,« uvedla.

Historie keramiky v Ťing-te-čenu sahá více než 2 000 let do minulosti. Jeho role úřední a císařské hutě v minulosti pozvedla umění výroby porcelánu na nebývalou úroveň.

V současné době se díky internetu propojuje tradiční keramická kultura Ťing-te-čenu s mezinárodními prvky a módními trendy, což vytváří nové příležitosti pro průmysl ruční výroby porcelánu.

V jednu hodinu ráno vstoupil do přímého přenosu Emrah Hakan Caliskan, turecký online influencer z Ťing-te-čenu, který v místním keramickém průmyslovém parku představuje nové výrobky spotřebitelům po celém světě.

Na obrazovce chytrého telefonu před ním se neustále objevovaly komentáře zákazníků: »Vyryjte mé jméno na dno hrnku«, »Namalujte mého domácího mazlíčka na přední stranu«…

Caliskanova manželka, Čeng Lin-jao, je městskou správkyní porcelánových kreseb v Ťing-te-čenu. »Do našich keramických děl začleňujeme čínsko-tureckou kulturu,« řekl Caliskan a předvedl šálek. »Turecký lid často používá tento geometrický vzor výzdoby v architektuře a na oblečení, a když je namalován na modrobílém porcelánu, má jedinečné kouzlo.«

Během mezinárodní keramické výstavy China Jingdezhen International Ceramic Expo v roce 2023 si jeho keramické výrobky získaly přízeň vystavovatelů ze zemí, jako je Francie, Německo a Itálie.

Zatímco pro mnohé vyvolává Ťing-te-čen představy starobylých pecí a tisíciletého porcelánového řemesla, pro Liou Nana, vedoucího vzdělávacího institutu Phonbay, představuje oblast plnou života.

Když se setmělo, skupina mladých lidí při živém přenosu předváděla z keramické umělecké tržnice Tao-si-čchuan své pěvecké, taneční a hudební dovednosti.

Jsou ze vzdělávacího institutu Phonbay, který byl založen v prosinci 2021. Každá jejich roadshow přiláká přibližně 100 000 diváků, přičemž někteří se dívají online a jiní se účastní i na místě.

»Doufám, že domácí i zahraniční návštěvníci mohou ocenit nejen statickou krásu naší keramické kultury, ale také její dynamickou podstatu,« řekl Liou.

»Na tomto místě každý sleduje to, po čem skutečně touží, a to se neomezuje jen na keramiku. Každý zde může objevit životní styl a přístup ke tvorbě, který mu vyhovuje,« dodala Wej.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy