Společnost BlueTouch Export, český vývozce nápojů, se již pošesté v řadě účastní mezinárodního veletrhu China International Import Expo (CIIE) a chce získat další obchodní příležitosti na rostoucím čínském trhu.
»Myslím, že čínský trh poroste ve srovnání s jinými zeměmi velmi rychle a pro vývozce je zde velký potenciál při hledání zákazníků,« řekl v nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua Marek Vyskočil, zakladatel společnosti BlueTouch Export, »Očekávám, že se opět setkáme s více lidmi a možná si jich více rádo koupí naše víno ze sklepů, které máme v Číně.«
Společnost vyváží do Asie převážně alkoholické nápoje již téměř 10 let. Vyskočil, který exkluzivně zastupuje společnost Lahofer, jedno z největších vinařství v České republice, uvedl, že jeho firma veze na výstavu probíhající až do 10. listopadu v Šanghaji celou plejádu vín.
»Víme, že Česká republika není ve světě tolik známá výrobou vína, proto jezdíme na tyto veletrhy, abychom ukázali výrobky a řekli novým potenciálním zákazníkům, že jsme tady,« řekl.
Podle Vyskočila je výhodou českého vína vysoká kvalita a příznivá cena. Přesto zbývá ještě hodně práce, aby se české víno v Číně prosadilo.
»Lidé v Číně kupují víno jako dárek. Když přivezete francouzské víno, které je známé… a potom české víno, bude to něco nového a zvláštního,« vysvětlil.
Vyskočil, který v pátek přicestoval do Šanghaje, aby se veletrhu zúčastnil již podruhé, připomněl svou účast na prvním ročníku CIIE v roce 2018 a označil jej za »dobrou příležitost« pro zahraniční společnosti, které chtějí v Číně představit své výrobky.
»Pro mě byl první dojem velmi pozitivní, protože zde bylo mnoho návštěvníků. Poznali jsme mnoho nových lidí a mohli jsme ukázat a představit naše výrobky novým klientům,« řekl a dodal: »Během prvního ročníku jsme zde byli společně s naším distributorem vína, který na tomto veletrhu navázal mnoho nových kontaktů, takže se nám podařilo prodat více výrobků do Číny.«
Kromě vinařských produktů prezentuje společnost BlueTouch Export na letošním veletrhu také české pivo ze sto let starého pivovaru Bohemia Regent a absint z lihovaru L’Or, aby prozkoumala další obchodní příležitosti.
»V době covidu bylo velmi těžké udržet kontakty s našimi distributory piva a absintu. Takže je to pro nás nový začátek, abychom navázali nové kontakty a našli nové distributory pro pivo a absint nebo medovinu,« řekl Vyskočil agentuře Xinhua.
Jako podnikatel, který do Číny cestuje několikrát ročně, měl Vyskočil podle svých slov možnost sledovat růst Číny a neustálé inovace čínských výrobků v uplynulých letech.
»Letos jsem byl v Číně již třikrát… Rád s Číňany obchoduji, protože je to země, která ve srovnání s ostatními zeměmi světa velmi rychle roste,« řekl.
(Xinhua)