Elegantně oblečený Ma Liang stál na pódiu uprostřed polí a pronesl projev v angličtině i místním dialektu, aby propagoval regionální speciality oblasti, kde vyrostl – v autonomní oblasti Ningxia Hui na severozápadě Číny.
»Mám silný pocit poslání přiblížit svůj rodný region mezinárodním jazykem a unikátními výrazy tak, aby více uživatelů internetu změnilo pohled na Ningxiu,« uvedl Ma a dodal, »právě toto byl jeho původní záměr, proč se rozhodl vrátit do svého domova a vytvářet krátká videa.«
Ma vystudoval angličtinu na Xi’anské univerzitě mezinárodních studií, kde absolvoval v roce 2009. Věnoval se různým profesím, podílel se na kulturní výměně a navštívil více než 10 zemí.
V roce 2022 se rozhodl vrátit do svého rodného okresu Xiji, aby zde začal podnikat se svým přítelem Ma Haodongem, který dříve pracoval jako režisér dokumentárních filmů.
»Kdysi jsem utekl z této hornaté oblasti, ale nyní jsem se vrátil, abych se podíval na svůj domov z nové perspektivy,« řekl. »Tato naplavená půda nám poskytuje velké pódium, na kterém můžeme začít své podnikání.«
Aby vytvořil vhodná videa, která by online prezentovala jeho rodný kraj, přečetl Ma mnoho románů, básní, esejí a dalších literárních děl o této oblasti – hledal v nich inspiraci. Na internetu zveřejnil videa propagující jablka, dýně a brambory. Vytvoření videa propagujícího dýně mu trvalo čtyři měsíce.
Jeho tvrdá práce se vyplatila – video propagující dýně získalo na platformě Douyin, čínské verzi TikToku, přes 17 milionů zhlédnutí. Díky propagačním snahám tohoto videa se za pouhé dva týdny prodalo 60 000 kg dýní z okresu Xiji.
Újspěch Ma a jeho týmu zdůrazňuje rozmach e-commerce v čínských venkovských oblastech. V posledních letech Čína pokročila v rozvoji e-commerce ve venkovských regionech, přičemž podpořila 1 489 okresů při budování těměř 3 000 okresních veřejných servisních center pro e-commerce a logistických distribučních center, stejně jako více než 158 000 vesnických servisních míst pro e-commerce.
Díky tomu lze produkty rychle doručit z měst do vesnic a naopak. E-commerce se jako důležitý motor rozvoje venkovského průmyslu stala klíčovou součástí čínského úsilí o revitalizaci venkova.
Dalším příkladem je video s Peng Bo, které představuje místní specialitu z jiné části Číny. V tomto videu se zaměřila na rýži a promluvila jak v angličtině, tak v místním dialektu. Video se stalo virálním a doposud bylo prodáno více než 200 000 kg rýže z vesnice Wanjin v okrese Shenyang na severovýchodě Číny.
»Prostřednictvím našich videí lidé viděli krásnou venkovskou krajinu v Yuhongu a dozvěděli se o jeho prostém a upřímném způsobu života i o našich zemědělských produktech,« uvedla Peng, zástupkyně vedoucího rady pro kulturu a turismus v okrese Yuhong, Shenyang.
»Chci vybudovat průmysl, podpořit ekonomický rozvoj a přinést skutečné výhody místním lidem,« dodala.
(Xinhua)