Tržby z prodeje v čínských odvětvích spojených se spotřebou během týdenních svátků Svátku jara vzrostly oproti loňskému roku o 12,2 %, ukázaly daňové údaje.
Podle údajů o dani z přidané hodnoty, které zveřejnila Státní daňová správa, zaznamenaly tržby v tomto období průměrný meziroční růst o 12,4 procenta ve srovnání se stejným svátkem v roce 2019, tedy v období před svátkem covid-19.
Zrychlilo se také oživení cestovního ruchu a ubytovacích služeb. Tržby cestovních kanceláří a souvisejících služeb se během svátků oproti loňskému roku zvýšily o 130 procent a zotavily se na 80,7 procenta svátků svátku jara 2019, ukázaly údaje. Turistické hotely a hotelové řetězce zaznamenaly nárůst tržeb o 16,4 procenta, respektive 30,6 procenta oproti loňskému roku, ukázaly údaje.
Mezitím si spotřeba zboží denní potřeby zachovala stabilní růst, přičemž tržby z prodeje základních životních komodit, jako je obilí, olej a potraviny, se oproti předchozímu svátku jara zvýšily o 31,5 procenta.
Svátky jara, které letos začaly 21. ledna, jsou největší příležitostí pro rodinná setkání a předznamenávají začátek jara.
(pr)