Chumelí. Lidé skupují dětské boby, sáňky i škrabky na auto-sklo a hrabadla na sníh

S hustým sněžením rostou prodeje dětských bobů, sání či škrabek na auto-sklo. V porovnání s minulým týdnem o stovky procent. Češi mají kvůli současnému počasí zvýšený zájem také o hrabadla na sníh a sněhové frézy.

Podle šéfa analytiků on-line srovnávače cen Heureka.cz Michala Buzka je poptávka po dětských bobech a sáních proti předešlému týdnu trojnásobná, i když ve srovnání s loňským začátkem prosince poloviční. »V roce 2020, kdy byly kvůli koronavirové pandemii poprvé uzavřeny sjezdovky, byl zájem o boby a sáňky proti současnosti asi patnáctinásobný,« řekl Buzek. Proti roku 2019 jsou ovšem nyní prodeje asi o dvě třetiny vyšší, uvedl. Nejvíce podle něj zákazníci nakupují klasické plastové boby s postranními brzdami, které na internetu stojí v průměru 500 korun.

V e-shopu Mall.cz prodeje dětských bobů a sání narostly i meziročně, a to zhruba trojnásobně. »Z bobů se tak nyní stala nejsilnější kategorie ve sportu,« řekla mluvčí obchodu Pavla Hobíková. Zájem podle ní skokově narostl i v lednu loňského roku, tehdy firma na několik dní vyprodala své skladové zásoby. Letos jich proto podle Hobíkové nakoupila více.

Co se týče vybavení pro další zimní sporty, jako jsou hůlky, vosky, běžecké a sjezdové lyže či helmy a lyžařské brýle, poptávka v posledním týdnu podle Buzka vzrostla dvojnásobně až čtyřnásobně. U zákazníků tuto sezonu vedou spíše běžky než sjezdové lyže, doplnila Hobíková.

Češi mají kvůli současnému počasí zvýšený zájem také o hrabadla na sníh, proti minulému týdnu narostly prodeje podle Buzka šestinásobně a proti listopadu osminásobně. V předešlých dvou letech je podle něj ale zákazníci kupovali o polovinu víc a v roce 2019 byla poptávka čtyřikrát vyšší, než je teď. V Mall.cz se podle Hobíkové nyní prodá několik stovek kusů hrabadel denně.

S příchodem zimy zákazníci na internetu vyhledávají také sněhové frézy. Ve srovnání s uplynulým týdnem za ně prodejci podle Buzka utržili čtyřikrát více, za sněhové řetězy dvakrát více.

Mluvčí Alza.cz Daniela Chovancová řekla, že se zájem o zimní vybavení zvýšil od pondělí 12. prosince, kdy poprvé silněji nasněžilo. Boby a sáňky začali zákazníci nakupovat v polovině letošního listopadu, proti minulému týdnu je ale poptávka trojnásobná. Nejvíce bobů se letos prodalo ve čtvrtek 15. listopadu, asi sedmkrát více než před týdnem.

»Nabídku sortimentu pro motoristy jsme v uplynulých letech významně rozšířili, proto se škrabek na led, lopat na sníh, ale i rozmrazovačů skel a zámků prodává letos násobně více než v roce 2019,« uvedla Chovancová. Poptávka po škrabkách na auto-sklo podle ní proti minulému týdnu vzrostla čtyřnásobně.

Teploty v České republice v posledním týdnu klesly výrazně pod bod mrazu a sněžilo. Mrazivé počasí by mělo přetrvat do příštího týdne.

(zmk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy