Letoun C919 dokončil testy a přiblížil se komerčnímu provozu

Čínské osobní letadlo C919 vyvinuté na domácím trhu dokončilo všechny své testovací lety před podáním žádosti o certifikáty k provozování osobních letů, což je znamení, že se letadlo blíží ke svému komerčnímu debutu, uvedli odborníci z oboru.

Očekává se, že debut domácího letadla, které rozbije tržní duopol Boeingu a Airbusu, posune rozvoj čínského průmyslu výroby civilních letadel na rychlou dráhu, uvedli.

»Očekává se, že certifikace pomůže urychlit integrovaný růst leteckého průmyslu a letecké dopravy a dále posílí mezinárodní konkurenceschopnost čínského civilního letectví,« řekl Zou Jianjun, profesor z Čínského institutu pro řízení civilního letectví.

Výrobce C919, Commercial Aircraft Corp of China, v pondělí oznámil, že model letadla dokončil všechny své testovací lety. Dříve šest prototypů C919 procházelo intenzivními zkušebními lety v různých povětrnostních podmínkách na testovacích základnách společnosti v místech jako Yanliang v provincii Shaanxi a Dongying v provincii Shandong.

Očekává se, že první úzkotrupé osobní proudové letadlo C919 bude dodáno společnosti China Eastern Airlines do konce roku, uvedla společnost Commercial Aircraft Corp of China. Společnost zahájila výrobu prvního letadla C919 na konci roku 2019 a práce pokročily.

Lin Zhijie, analytik leteckého průmyslu, uvedl, že podle zkušeností ohledně prvního regionálního dopravního letadla tuzemské výroby ARJ21 z roku 2014 je doba od dokončení zkušebních letů do vydání certifikátu zhruba měsíc.

»Nyní C919 vstoupil do závěrečné fáze před získáním tří certifikátů potřebných k provozování komerčních letů. Nejprve musí získat certifikát, který potvrzuje letovou způsobilost konkrétní kategorie letadla. Ještě zbývá vyřídit nějaké papírování,« řekl Lin. »Model navíc musí získat výrobní certifikát a také poslední certifikát, případně povolení ke komerčnímu provozu osobních letů. Teprve po získání všech tří certifikátů může být model letadla uveden do komerčního využití,« dodal.

C919 má 158 až 168 sedadel a dolet 4 075 až 5 555 kilometrů. Mezi jeho konkurenty patří jedno-uličkové B737 Boeingu a A320 Airbusu. Dosud bylo podáno 815 zamýšlených a potvrzených objednávek na C919 od 28 čínských a mezinárodních zákazníků.

V pozdější fázi musí C919 také získat osvědčení o letové způsobilosti od Evropské agentury pro bezpečnost letectví a Federálního úřadu pro letectví ve Spojených státech, aby mohl být provozován v některých cizích zemích.

(pr)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy