Nadšení pro venkovní rekreace pohání spotřebu

V Číně roste popularita venkovních aktivit. Tento rostoucí trend vytvořil nové obchodní příležitosti a vede k podpoře venkovní rekreační ekonomiky.

Nedávná zpráva společnosti A. T. Kearney pro konzultace v oblasti managementu na světové úrovni uvedla, že se očekává, že čínský trh venkovních sportů vzroste do roku 2025 na téměř 90 miliard dolarů. A jeho dynamika bude stále silnější.

Ve velkých městech, jako jsou Peking a Šanghaj, jsou kolem oblastí dostupných metrem parky, hory a jezera, která poskytují stále více míst, kde lidé mohou pracovat, sportovat nebo si jen užívat čerstvého vzduchu. Od začátku pandemie covid-19 se mnoho Číňanů rozhodlo vyrazit ven, aby znovunalezli zábavu z bytí v přírodě.

Li Nan, manažer Klubu základních sportů, řekl v rozhovoru pro CGTN, že vše běží velmi dobře, obzvlášť poté, co zahájil nové programy jako trénink frisbee a mírnější varianta ragby (s vlaječkami). »Naše firma pro venkovní rekreaci v posledních třech letech do značné míry rostla. Klienti si každý den rezervují hřiště a trenéry pro frisbee, což se před pandemií dělo jen zřídka,« řekl Li Nan.

Venkovní aktivity od frisbee přes luxusní kempování (glamping) a vlaječkové ragby, po pádlování na prkně (standup paddleboarding), se v Číně stávají stále populárnější. Pandemie hrála roli v tom, že lidem připomněla, aby si více užívali jednoduchá potěšení života. Nejsou to však jen jednotlivci, odměny sklízí také celé odvětví. Tento trend se rozšířil do značek módních, sportovních a venkovních zařízení.

Podle údajů z čínské platformy pro životní styl Xiaohongshu se v prvních čtyřech měsících letošního roku objevilo mezi 30 výsledky vyhledávání pro slovo »stan« deset obchodních značek. Ve srovnání s 360procentní mírou růstu ve stejném období v roce 2021 se objem vyhledávání glampingu v dubnu roku 2022 meziročně zvýšil o 623 procent.

V červnu se vyhledávání související s »frisbee« na Xiaohongshu meziročně zvýšila asi 98krát. Současně se vyhledávání týkající se pádlování na prkně meziročně zvýšila asi 11krát.

»Pro venkovní aktivity existuje mnoho následných produktů, od stanů, vozíků a šálků na kávu po sportovní oděvy a další. Více značek spustilo oficiální účty na naší platformě, aby přilákaly zákazníky,« řekl Da Chun, provozní manažer Xiaohongshu.

Trendy mění životní styl lidí a odráží jejich obavy o zdraví a nedostatek sociálních aktivit. Ředitel společnosti Accenture Strategy and Consulting in Greater China, Eric Hor, řekl CGTN, že spotřebitelé jsou právě teď »obezřetnější«, pokud jde o úspory. »Ale je tu obrovský zájem, pokud jde o investování do zkušeností, vzdělávání a zdraví. O venkovních sportech lze říct, že v nich jde mnohem více o obohacení zkušeností a také o budování zdraví,« vysvětlil.

(pr)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy