Na zelenou se jezdí či chodí. Ovšem ne tak v případě zelené ideologie. Je to docela masakr, jaké hrůzy se člověk dozvídá, když se je dozvědět chce a nezavírá před nimi oči, nebyv stižen greendealovou slepotou, lépe snad blbostí.
Našla jsem na odborném webu autoforum.cz zajímavý článek (14. září 2024), jejž autor Petr Miler nazval: »Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství«.
Autor se inspiroval americkými médii, resp. nedávnou událostí v Kalifornii – cituji: »Díky NTSB (National Transportation Safety Board, volně přeloženo Národní úřad pro bezpečnost dopravy) a vyjádření Nolana Hala, šéfa kalifornských hasičů, který odpovídal na otázky KCRA, se dozvídáme další detaily. A nejsou ani trochu uklidňující. Dle zveřejněných dat museli kalifornští použít k uhašení požáru jediného nákladního auta neskutečných víc jak 50 000 galonů, tedy zhruba 190 tisíc litrů vody. Podle hasičů to je asi 100 až 200krát víc, než je běžně třeba na uhašení požáru spalovacího auta. Pro srovnání je to také asi takové množství vody, které by v průměrné české domácnosti o třech členech vydrželo na úplně všechno – mytí, pití, vaření, splachování asi na 18 měsíců. Rok a půl. To je skutečně ohromné množství a nedokážeme si ani představit, jak by hasiči z jednoho města souběžně řešili několik takových požárů naráz.«
Argumentuje tímhle někdo z těch zelených debilů? Nikoli. Jde přece o byznys, o nic jiného. Jako v případě proticovidových vakcín, alternativních zdrojů energie a dalších stovek, možná tisíců, stejných zhovadilostí. Vím, že novinář by se měl vyjadřovat slušně, ale dnes jsme se ocitli v prostředí, kde cokoli pojmenovat slušně nelze, neboť slušná slova v tomto případě nevystihnou podstatu. Tady nám Dobrovský a Jungmann tak trochu zůstali dlužni…
The Epoch Times publikoval 20. června 2024 komentář PhDr. Milana Smutného. Autor kromě mnoha jiných zajímavostí sděluje např… »Další z návrhů – a zde je jistě vidět také vliv člena pracovní skupiny a samozvaného šéfa asociace elektromobility Lukáše Hataše, kdy každá obec má dotačně získat elektromobil. Kdyby každá obec měla získat elektromobil Tesla, jehož ojetou verzí pan Hataš hrdě jezdí, pak se bavíme opět o více než 6 miliardách dotací. A co se praví o dotačně zaplacených e-autech na každém obecním/městském úřadě? ‚Podpora využívání sdílených elektromobilů přispěje k dekarbonizaci dopravy, přičemž tyto dopravní prostředky budou ve srovnání s privátními auty více využívány.‘ Regiony s omezenou dopravní obslužností by za náklady až 2 mld. korun měly dostat malé elektrobusy, kus bratru za dva miliony.«
Dr. Smutný nazval citovaný komentář příznačně: Vláda ČR programově připravuje občany na »zelenou« chudobu. K tomu se už nic dalšího dodat nedá, snad ještě zmínku o autorovi, že se jedná o odborníka na slovo vzatého – PhDr. Milan Smutný je mluvčí think tanku Realistická energetika a ekologie. Je absolventem FF UK Praha a postgraduálního MBA studia ekonomiky a managementu, dnes konzultant mj. v autoprůmyslu, působil jako zahraniční zpravodaj, šéfredaktor a ředitel ČTK, tiskový mluvčí Škoda Auto a společnosti AAA AUTO, šéf komunikace Středočeského kraje, ředitel odboru komunikace Ministerstva průmyslu a obchodu ČR či člen vrcholového vedení největší ruské automobilky Avtovaz/Lada většinově vlastněné skupinou Renault/Nissan.
Marie Krejčíková
PS: Václave, než tě stihne osud Nory, což takhle pozvat si pana doktora Smutného do těch tvých zprofanovaných ÓVéeM?
Lokální topeniště na mour, na silnicích rozbité šunky (patrně taky na mour), to by měli fialoví řešit. Místo toho předčasně zavírají nákladně modernizované uhelné elektrárny.