Bjoren Gulden, generální ředitel světového giganta v oblasti sportovního oblečení Adidas, zdůraznil význam čínského trhu v globální strategii společnosti a během nedávného rozhovoru pro agenturu Xinhua vyjádřil optimismus ohledně budoucího růstu a investičních příležitostí v Číně.
»Čína je pro nás velmi důležitým trhem. Nejenže je Čína klíčovým trhem nyní, ale v budoucnu se stane ještě klíčovějším,« řekl Gulden v pondělí, když přivítal 22 mladých čínských fotbalistů na třítýdenním intenzivním tréninku v sídle společnosti Adidas v Herzogenaurachu a v klubu Bayern Mnichov.
Gulden, bývalý fotbalista, zdůraznil klíčovou roli sportu v dnešním náročném světě. »Výměnné programy, jako je tento, pomáhají budovat mosty prostřednictvím sportu,« řekl. »Do sportu v Číně budeme investovat i nadále.«
Vyzdvihl také roli Číny jako důležitého trhu a klíčové výrobní a dodavatelské základny pro výrobky Adidas. »Adidas má v Číně velké zastoupení. Je to pro nás významný trh z hlediska prodeje i výroby,« vysvětlil Gulden.
Podle údajů společnosti Adidas zaznamenal ve druhém čtvrtletí svého fiskálního roku 2024 ve srovnání s předchozím rokem 11% nárůst příjmů v měnově neutrálním vyjádření. Výrazný nárůst zaznamenaly také tržby v Číně, která je jedním z nejdůležitějších strategických trhů společnosti Adidas.
Gulden přisoudil dobré výsledky společnosti zaměření na potřeby spotřebitelů a zopakoval závazek společnosti Adidas dodržovat strategii »v Číně, pro Čínu«.
»V Šanghaji máme nyní 50 designérů. Snažíme se vyrábět to, co prodáváme v Číně, lokálně, přebírat globální trendy a zároveň vycházet vstříc místním preferencím,« řekl. »Naším cílem je vytvářet výrobky, které odpovídají místním potřebám, a využívat pokročilé technologie, abychom zajistili větší spokojenost našich spotřebitelů.«
Při pohledu do budoucna Gulden vyjadřuje důvěru v potenciál Číny a prohlašuje: »Pokud budeme dělat svou práci dobře, může se podle mého názoru Čína stát naším nejdůležitějším trhem.«
(Xinhua)