Čínští výrobci automobilů pokračují ve svých rozvojových plánech navzdory protekcionistickým hrozbám tarifů ze strany Evropské unie.
Devět předních čínských značek, včetně BYD, Xpeng a Leapmotor, představilo nové modely elektromobilů (EV) na Pařížském autosalonu 2024, čímž zdůraznily své technologické pokroky a odhodlání růst.
Mezi hlavní odhalení patřil globální debut modelu B10 od Leapmotor, kompaktního elektrického SUV, které bude vyráběno v Polsku pro evropské spotřebitele.
Zhu Jiangming, zakladatel společnosti Leapmotor, představil pokročilé funkce modelu B10, mezi něž patří pokročilé asistenční systémy pro řidiče, přizpůsobitelný digitální kokpit a inteligentní řídicí schopnosti. Zmínil také spolupráci společnosti s týmem Stellantis na ladění podvozku s cílem vyhovět preferencím mladších zákazníků, kteří hledají inovace a kvalitu.
»Debut zdůrazňuje rychlý růst společnosti Leapmotor v Evropě, která již má více než 200 prodejců v 13 trzích a do roku 2025 plánuje dosáhnout 500 prodejních míst,« uvedla společnost Leapmotor.
Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares ocenil rychlý růst společnosti Leapmotor a její schopnosti v oblasti výzkumu a vývoje, přičemž zdůraznil, že společný podnik Leapmotor bude podporovat dostupné elektromobily po celém světě a přetvářet trh elektromobilů v Evropě.
Čínská společnost Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd. představila čtyři nové energetické vozy: vlajkový luxusní model Forthing V9 MPV, čistě elektrický sedan Forthing S7, čistě elektrické SUV Friday a hybridní MPV U-Tour.
Generální manažer Lin Changbo zdůraznil portfolio společnosti, které obsahuje více než 21 000 aktivních patentů, a vyzdvihl závazek ke zvyšování globální konkurenceschopnosti a podpoře spolupráce s průmyslovými partnery.
Společnost Xpeng Motors představila svůj AI řízený sedan P7+, který označila za „první AI automobil na světě“.
V současnosti automobilový průmysl těží ze dvou hlavních výhod: inteligence a elektrifikace, řekl He Xiaopeng, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Xpeng, v exkluzivním rozhovoru pro agenturu Xinhua.
Zdůraznil, že jako člen čínských nově vznikajících sil v oblasti automobilové výroby bude společnost i nadále investovat do výzkumu a vývoje a poskytovat inovativní inteligentní technologie na evropském trhu.
BYD představilo své středně velké elektrické SUV Sealion 7 a uvedlo na francouzský trh své luxusní SUV Yangwang U8. Výkonný viceprezident Li Ke pro německý deník Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung uvedl, že společnost plánuje zahájit výrobu vozidel v Maďarsku do konce roku 2025, čímž dále upevní svou pozici významného čínského hráče na evropském trhu s elektromobily.
(Xinhua)