Mezinárodní výstava spotřebního zboží v Číně je platformou pro polské společnosti, která jim umožní prozkoumat tržní příležitosti v Číně a navýšit objem exportu kvalitních výrobků na čínský trh, uvedl jeden z polských podnikatelů.
»Samozřejmě, že je to (čínský trh) obrovský trh. Je zde mnoho příležitostí. Ale mám pocit a také většina mých kolegů si myslí, že tento trh nevyužíváme správně. Měli bychom do Číny vyvážet mnohem, mnohem více, protože máme mnoho výrobků ve velmi dobré kvalitě,« řekl v nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua Jacek Boczek, viceprezident Polsko-čínské obchodní rady.
Třetí výstava v Chaj-nanu, která se koná od 10. do 15. dubna v Chaj-kou, hlavním městě jihočínské provincie Chaj-nan, je první výstavou svého druhu, které se účastní i polská delegace.
Polské jakostní produkty, jako je mléko a kosmetika, si v Číně v posledních letech získávají stále větší oblibu, poznamenal Boczek, který již 10 let organizuje pracovní cesty do Číny pro polské podnikatele, pomáhá vytvářet partnerské vztahy v obou zemích a poskytuje polským a čínským podnikatelům informace o trhu a předává jim zkušenosti.
S poukazem na to, že »od optimalizace čínské reakce na covid přijíždí do Polska investovat a dovážet polské výrobky stále více Číňanů a čínských firem«, Boczek vyjádřil naději, že »to pomůže i vývozu polských výrobků do Číny«.
Zároveň Boczek uvedl, že vítá další čínské společnosti, které budou v Polsku investovat a rozšiřovat své podnikání. »Pokud někdo hledá dobrou bránu do Evropy, myslím, že Polsko je naprosto nejlepší.«
Kromě toho je třeba, aby Polsko a Čína posílily spolupráci, a to jak v rámci platformy spolupráce mezi Čínou a zeměmi střední a východní Evropy, tak i mimo ni, řekl Boczek.
S poukazem na nedávné cesty evropských představitelů do Číny Boczek uvedl, že podle jeho názoru jsou důležité mezilidské výměny a osobní schůzky, a to jak pro národní představitele, tak pro běžné podnikatele.
(Xinhua)