Druhý gól Liberce v nedělním utkání 19. kola první ligy na hřišti Sparty byl podle komise rozhodčích FAČR uznán v souladu s pravidly. Branka Lukáše Letenaye, která hostům zajistila vedení 2:1, padla po situaci, při níž se jeho spoluhráč Josef Koželuh sice dotkl míče rukou, podle rozhodčích však nešlo o přestupek.
Sporný moment přišel v 79. minutě. Koželuh si ve sparťanském pokutovém území zpracoval míč, který se po odrazu od jeho vlastní nohy dotkl ruky. Hra pokračovala, domácí nedokázali balon v tísni odkopnout a Letenay následně zakončil přesně k tyči. Hlavní rozhodčí Dalibor Černý gól uznal a videorozhodčí jeho verdikt potvrdil. Komise rozhodčích nyní uvedla, že postup sudích byl správný.
»Hráč hostujícího družstva č. 18 zahrál míč nohou do vlastní ruky a následně branky docílil jeho spoluhráč č. 21. Nejednalo se o přestupek. Pokud by hráč č. 18 bezprostředně po zahrání míče rukou sám docílil branky, branka by uznána nebyla,« uvedla ve svém komuniké komise. Zápas na Letné nakonec skončil remízou 2:2.
Komise se vyjádřila také k diskutovaným momentům ze sobotního duelu Slavie s Jabloncem, který Pražané vyhráli 4:3. Trenér Jablonce Luboš Kozel po utkání kritizoval nejednotné posuzování podobných situací v obou pokutových územích. Podle komise však rozhodčí Jan Beneš v klíčových momentech nechyboval.
V 18. minutě za stavu 1:0 pro Slavii správně nenařídil penaltu pro Jablonec po souboji Tomáše Chorého s Antonínem Růskem. Komise uvedla, že nešlo ani o podražení, ani o hru rukou, protože míč po kontaktu hráčů dopadl Chorému na ruku, kterou měl u těla. Naopak ve 36. minutě, kdy byl stav 1:1, rozhodčí správně odpískal pokutový kop pro Slavii po zákroku Martina Cedidly na Tomáše Vlčka. Jablonecký obránce byl podle komise v souboji pozdě a zezadu ramenem prudce narazil do protihráče, který už míč odhlavičkoval.
Komise rozhodčích tak potvrdila, že v obou utkáních byly sporné situace vyhodnoceny v souladu s pravidly.
(koz)
