DS 7 E-Tense 360: test vozu, za nímž se ohlížejí kolemjdoucí

Nejen zprávami z politiky, sportu či kultury živ je člověk. Dá se říci, že co Čech, to motorista. A tak jsme tentokrát zvolili jiné téma – konkrétně autotest na vlastní triko. Zpravodaj webu iportaL24.cz dorazil do DS STORE Domanský na pražském Černém Mostě a půjčil si vůz, který není nejlevnější, zato však jde o skutečný hit silnic, což zjistíte záhy sami.

Ale pěkně po pořádku, nepředbíhejme… Všude se mluví o ekologii, a to i v souvislosti s automobilovým průmyslem. I proto se neustále snaží jednotlivé automobilky, konstruktéři i technici zdokonalovat elektrické vozy, stejně jako hybridní auta. A náš test vychází z toho, že jsme chtěli vyzkoušet jízdu i způsob nabíjení z pohledu řidiče, který si pořídí auto na elektrický pohon vůbec poprvé.

A využili jsme toho, že čerstvý facelift největšího SUV z nabídky značky DS přispěchal s významnými změnami v technických parametrech, týkajících se všech verzí a motorizací. Pozornost jsme věnovali vrcholné motorizaci plug-in hybridního vozu DS 7 E-Tense 360.

»Díky hybridnímu pohonu s dobíjením o výkonu až 360 koní a pohonu všech kol kombinuje nový DS 7 komfort a efektivitu, aby poskytoval plynulou a příjemnou jízdu na cestách nejvyšší třídy,« píše se na oficiálních stránkách www.dsautomobiles.cz. A tak jsme se rozhodli, že se o pravdivosti těchto slov díky DS STORE Domanský přesvědčíme v reálu.

Původně měl být zapůjčený DS 7 Antoine de Saint-Exupéry. Bohužel je v ČR pouze jediný vůz této unikátní kolekce, odkazující na slavného spisovatele a na román Citadela, a ten byl dlouhodobě zamluvený pro jiné testy.

Auto jsme si zapůjčili ráno s plnou nádrží a baterie byla nabita téměř naplno.

Podle informace na infotainmentu to bylo 87 %, přičemž dojezd měl činit 32 km. Jak jsme se v autosalonu dozvěděli, dojezd bývá vždy vypočítán podle předchozího způsobu jízdy – tak, jako to chodí u spotřeby paliva.

Auto bylo nabyto od autosalonu a dojezd byl skutečně o něco málo vyšší – 36 km. Bylo nám doporučeno nevhodnější nastavení jízdního způsobu na »Hybridní«. Při relativně agresivním způsobu jízdy se nám podařila průměrná spotřeba 2l/100km.

Auto jsme poprvé chtěli nabít u stojanu ve Fashion Areně. K nabití u stojanu je vždy zapotřebí chytrého telefonu – buď přes QR kód, nebo přes bankovní aplikaci, ovšem do ní je potřeba předem zadat kreditní kartu, z níž se vám po dokončení odečtou peníze.

Při prvním nabíjení se nám bohužel nepodařilo vozidlo nabít, chybu jsme zjistili až při dalším nabíjení. Je potřeba dát si pozor a při spuštění nabíjecího procesu už neotvírat vůz, jinak se nabíjení přeruší. Tudíž platí, že pokud v autě něco zapomenete, pak je zapotřebí celý proces opakovat.

Druhé nabití jsme provedli z domácího wallboxu. To je poměrně jednoduchý proces, protože neřešíte žádné aplikace a následné platby. K plnému nabití došlo za 2 hodiny (100 % = 38 km). Z toho vyplývá, že se tento hybridní vůz vyplatí lidem, kteří disponují možnosti nabití doma nebo v práci.

Další dvě nabití proběhla u čerpací stanice Shell na Průmyslové ulici. Jak již bylo zmíněno, je zapotřebí instalovat do telefonu aplikaci a následně zvolit stojan, ze kterého nabíjíte. Aplikace je zprvu méně přehledná, navíc se nám podařilo zvolit špatný stojan a z toho důvodu docházelo k vypnutí nabíjení. Po zvolení správného stojanu již vše probíhalo správně a hlavně bylo vidět aktuální nabíjení i možnost správy. Cena za nabití byla 12 Kč za kWh, auto má baterii 13,55 kWh, takže celkově úkon vyjde na 160 Kč. Společnost Polyfazer, která službu poskytuje, si zablokuje vždy za jednu transakci 500 Kč a následující den vyúčtuje správnou částku. Nabití trvalo 2,5 hodiny.

Také nás zajímaly jízdní vlastnosti ve městě. Vůz totiž na první pohled budí dojem sportovního auta, které je více určeno pro dálkovou jízdu na upravených cestách.

Pohonná soustava se skládala z benzinového čtyřválce s objemem 1,6 litru, o výkonu 200 koní. K němu se přidává elektromotor na přední nápravě s výkonem 110 koní a na zadní nápravě s výkonem 112 koní. Celkový systémový výkon 360 koní a 520 Nm. O přenos na přední kola se starala automatická převodovka s osmi stupni. Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4, Akcelerace z 0 na 100 km/h v čase 5,6 s., maximální rychlost  235 km/h, baterie s kapacitou 14,2 kWh.

Auto nás zprvu překvapilo plynulostí pedálu a velmi rychlou reakcí zrychlení. K tomuto výkonu je využito elektrického pohonu.

Zajímalo nás, jak to bude vypadat, až se baterie vybije a dojezd bude 0. Při startu je pak využito spalovacího motoru, ale při dalším sešlápnutí plynu a potřebě zrychlení je využito elektrického pohonu. Zrychlení je stejné jako při nabité baterii.

I přesto, že auto bylo obuto na kolech 245/35/21 a předpokládali jsme méně komfortní jízdu, tak díky odpružení nové generace (vyvinutém s využitím know how odborníků společnosti DS Performance) byla jízda nerovném povrchu komfortní a srovnatelná s jízdou na kolech s vyšším profilem. Následná jízda po dálnici nabudila dojem, že se vznášíme.

Toto auto nás nutilo k hravější a zábavnější jízdě. Dá se říci, že pokud jste starší řidič, vrátí vás to do mladického způsobu myšlení. Celkem jsme najeli 280 km, z toho 14,3 l benzín (3x naše načerpání a jednou od salonu).

Zmínit je potřeba i atraktivní vzhled testovaného vozu, který nechá v klidu jen málo kolemjdoucích. I proto se sluší poděkovat za zážitek, který jsme si mohli dopřát, DS STORE Domanský. V souvislosti s ním je potřeba zmínit vstřícnost vůči zákazníkům, odbornost i atraktivní prostředí, které na Černém Mostě potěší každého zákazníka.

(jan)

FOTO – autor a archiv DS STORE Domanský

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy