Společnost Tesla očekává, že na čínském trhu dosáhne dalších úspěchů, protože čínský průmysl vozidel na nové energie (NEV) disponuje obrovským trhem a dynamickým růstem, uvedl prezident společnosti Tesla China Wang Chao.
Nová verze sedanu Tesla Model 3 vyráběná v Číně debutovala v sobotu na Čínském mezinárodním veletrhu obchodu se službami 2023 (CIFTIS), čímž globální automobilový gigant poprvé představil vozidlo v Číně dříve než ve Spojených státech.
»Platforma, jako je CIFTIS, je pro nadnárodní podniky vynikající příležitostí, jak porozumět čínskému trhu,« řekl Wang. »Během krátké doby se můžeme dobře informovat o smýšlení spotřebitelů a zblízka pocítit atmosféru na trhu.«
Podle Wanga čínský průmysl NEV zaznamenal v posledním desetiletí raketový skok a Tesla si získala mezi čínskými zákazníky velkou oblibu, což je v ostrém kontrastu s tím, jak vypadala situace, když výrobce elektromobilů v roce 2014 vstoupil na čínský trh. »Jen málo automobilových společností by představovalo nové vozy na veletrhu zaměřeném na služby. Ale vlastně proč ne tady?« dodal.
»Nyní, když automobilky hovoří o svých strategiích rozvoje do budoucna, zaměřují se prakticky výhradně na nové energetické segmenty. Pokud s tímto tempem nebudeme držet krok, zůstaneme pozadu,« poznamenal.
Podle analýzy, kterou v srpnu zveřejnilo německé Centrum pro výzkum solární energie a vodíku v Bádensku-Württembersku (ZSW), jezdilo na konci roku 2022 po čínských silnicích celkem 53 % všech plně elektrických automobilů a plug-in hybridů na světě.
Díky zdvojnásobení počtu nových registrací na 6,5 milionu elektromobilů zaznamenala Čína v loňském roce také největší nárůst ze všech trhů, neboť na tuto zemi připadá 60 % celosvětových registrací, uvedlo ZSW ve svém prohlášení.
Wang zdůraznil silnou podporu, které se Tesle dostalo od čínských úřadů, včetně pekingské samosprávy v roce 2014 a šanghajské samosprávy v posledních letech.
Šanghajská továrna Tesla Gigafactory dodala v červenci 64 285 elektromobilů, což je o 128 % více než ve stejném období loňského roku, uvádí americký gigant v oblasti elektromobilů.
Nedávno začala šanghajská továrna Tesla Gigafactory vyvážet svůj vůz Model Y (s pohonem zadních kol) do Korejské republiky, což znamená první vstup vozů Tesla vyrobených v Číně na tamní trh.
Wang rovněž zmínil, že stále více zahraničních podniků vyrábějících tradiční automobily začíná spolupracovat s čínskými společnostmi vyrábějícími NEV a baterie.
Míra lokalizace automobilových komponentů používaných v šanghajské továrně společnosti Tesla přesáhla 95 %. »Podepsali jsme smlouvy s přibližně 360 místními dodavatelskými firmami základní úrovně a 60 z nich jsme uvedli na mezinárodní trh,« dodal Wang. »Získali také uznání dalších mezinárodních výrobců automobilů.«
»Čínské podniky v (souvisejícím) dodavatelském řetězci se rozrostly spolu s Teslou, protože zde existuje mnoho základních oblastí výzkumu a vývoje nových energetických vozidel, od nápadů až po montážní linky. Tesla postupuje společně s těmito podniky,« řekl.
»Tyto podniky budou poskytovat služby i dalším čínským podnikům vyrábějícím nová energetická vozidla, což je příznivé prostředí pro vzájemnou podporu. Těšíme se na spolupráci s čínským průmyslem nových energetických vozidel, abychom dosáhli dalšího pokroku,« dodal Wang.
(Xinhua)