Milovníci zvířat z generace Z jsou hnací silou rozvíjejícího se čínského sektoru chovu domácích mazlíčků

»Tak schválně, kdo z vás se ke mně dnes připojí v mé kanceláři?« Každý den si Wang Ťing-čchi vodila do práce ve svém nově otevřeném obchodě se zvířaty Marsmart v THE BOX Youth Energy Center v pekingské čtvrti Čchao-jang jednoho ze svých psích společníků.

Osmadvacetiletá Wang je spoluzakladatelkou dvou zverimexů v čínském hlavním městě a zároveň se stará o šest rozkošných psů. Její příběh s psími kamarády začal v roce 2015, kdy se v doprovodu svého prvního psa vydala na studia do Spojených států. »Pes se stal nedílnou součástí mé rodiny, zdrojem nesmírné útěchy v cizí zemi,« vzpomíná Wang.

Toto zámořské dobrodružství poskytlo Wang jedinečný pohled na budoucnost čínského sektoru s domácími zvířaty. S vědomím jejího obrovského potenciálu přešla po návratu do Číny v roce 2020 ze vzdělávací a technologické oblasti do oblasti maloobchodu se zvířaty.

Wang se spojila se třemi partnery, kteří opustili svá zaměstnání v nočních klubech a hudebních festivalech, a chopila se příležitosti, aby významně přispěla k tomuto rozvíjejícímu se odvětví.

Wang v současné době působí jako produktová ředitelka v obchodech se zvířaty Marsmart, které se vyznačují podmanivou marťanskou estetikou. Poukázala na to, že výběr marťanské vizuální podoby je v souladu s moderními maloobchodními preferencemi generace Z »umění + technologie + individuální zážitek«.

Čínská generace Z, narozená v letech 1995 až 2009, je synonymem pro internet a boom sociálních médií.

Podle výroční zprávy China Pet Industry Annual Report 2022, kterou vydal institut Asia Pet Alliance, se počet domácích mazlíčků a majitelů domácích zvířat v Číně stále zvyšuje, přičemž hlavními chovateli domácích mazlíčků jsou mladí lidé ve věku 19 až 30 let.

S tím, jak se ke komunitě chovatelů domácích zvířat přidává stále více příslušníků generace Z, se »považování domácích zvířat za členy rodiny« stává trendem, uvádí zpráva.

Chovatelé nakupují se svými mazlíčky v obchodě Marsmart v THE BOX Youth Energy Center ve čtvrti Čchao-jang v Pekingu, hlavním městě Číny, 24. srpna 2023.  FOTO – Xinhua/Zhang Zhaoqing

V obchodě Marsmart jsou běžně k vidění mladí lidé v doprovodu svých chlupatých kamarádů. Dobře navržené prostředí umožňuje snadný výběr oblíbených produktů pro domácí mazlíčky. Aby bylo možné vyhovět jejich potřebám, jsou regály v prodejně speciálně navrženy ve výšce domácích mazlíčků, což zajišťuje příjemný zážitek z nakupování pro všechny.

Kromě psů a koček chová generace Z i různé netradiční domácí mazlíčky. »Dokonce jsme u nás přivítali ještěrky, kachny, papoušky a křečky, kteří si u nás vybírají své hračky,« podělila se o své nadšení Wangová.

Jako příslušníci digitální generace jsou Z stále více spojeni prostřednictvím sociálních médií a sociální platforma společnosti Marsmart je plná mladých nadšenců, kteří se ptají na produkty pro domácí mazlíčky a důležité informace a zveřejňují vlastní roztomilé memy s domácími mazlíčky.

Ačkoli mobilní telefony bezpochyby zvýšily pohodlí, Wang zdůrazňuje, že příslušníci generace Z mají silnou touhu po osobní interakci. Přestože společnost Marsmart provádí 30 % obchodů online, aktivně organizuje společenské aktivity jak pro domácí zvířata, tak pro jejich majitele.

»Podobně smýšlející jedinci mohou společně sdílet své příběhy a lásku ke zvířatům,« vysvětluje Wang. »Domácí mazlíčci se také rádi potkávají na našich zvířecích večírcích.«

Podle Wang se v Číně změnila situace v oblasti vlastnictví domácích mazlíčků v důsledku rostoucího počtu mladých lidí žijících osaměle, což vedlo k tomu, že se domácí mazlíčci stávají ceněnými členy rodiny.

Měsíční obrat dvou kamenných obchodů Marsmart nyní dosahuje úctyhodných 1,8 milionu jüanů (asi 250 000 amerických dolarů), což je podle Wang z velké části způsobeno touhou generace Z po emocionální podpoře a rovnováze mezi pracovním a soukromým životem.

Podle společnosti iiMedia Research se předpokládá, že objem sektoru domácích mazlíčků v Číně do roku 2023 dosáhne 592,8 miliardy jüanů, což bude odpovídat složené míře růstu 20,2 % v letech 2015 až 2020.

Wang vypozorovala, že mladí majitelé domácích mazlíčků již slepě neupřednostňují prestižní značky nebo dovážené výrobky, což je výrazný posun oproti situaci před deseti lety. Nyní si vybírají i kvalitní domácí výrobky. »Tento trend je částečně ovlivněn rostoucí náklonností a uznáním čínské kultury a domácích výrobků mezi mladými lidmi,« uvedla.

V souladu s tímto trendem navrhla Wang a její tým různé výrobky s výraznými čínskými rysy. Například lžíce pro domácí mazlíčky jsou vyrobeny ve tvaru obláčku a inspirují se tradiční čínskou mytologií.

»Překvapilo mě také, že generace Z si velmi všímá ekologických a etických otázek,« poznamenala Wang. Uvedla, že generace Z dává přednost ekologickému krmivu pro domácí zvířata a high-tech výrobkům, které podporují udržitelnost. »Mezi naše nejprodávanější produkty patří ekologické hračky, biologicky rozložitelné odpadní produkty a recyklovatelné obaly pro chovatelská zařízení.«

Wang a její tým, vedeni hlubokým pochopením spotřebních hodnot generace Z, stojí v čele formování budoucnosti maloobchodního prodeje domácích mazlíčků v Číně. »Za přístupem generace Z k vlastnictví domácích zvířat stojí mnoho hnacích sil,« uzavřela Wang, »například jejich silný důraz na společenskost a individualitu«.

Přesně jako na znamení se zpod stolu vynořil Wangin pes a dychtivě se dožadoval objetí. S úsměvem dodala: »A samozřejmě společnost a smysl pro rodinu.«

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy