Česká pošta zaznamenala minulý týden nárůst počtu balíků ve své síti na 300 000 za den, což je o dvě třetiny více, než je běžné v jiných obdobích roku. Zároveň je to zhruba stejně jako ve stejné době loni. Důvodem jsou blížící se Vánoce a slevové akce e-shopů, řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík.
»Poslední dva roky navíc znamenaly pro přepravu balíků nárůst ohromného rozsahu, protože kvůli koronavirovým omezením lidé využívali především nákupy přes e-shopy. Prozatím absolutní špičku jsme zaznamenali začátkem prosince roku 2020, kdy v jednu chvíli v celé síti České pošty bylo nakumulováno 1,13 milionu balíků,« uvedl Vitík. Loni pošta za celý rok doručila rekordních 54 milionů balíků.
Největší předvánoční nápor poštu teprve čeká v souvislosti s nadcházející slevovou akcí prodejců Black Friday 25. listopadu a poté zhruba do poloviny prosince. Pošta je podle Vitíka na nápor připravená a žádné větší problémy neeviduje.
»Česká pošta za poslední rok učinila řadu opatření směřujících k větší efektivitě provozu. Na Moravě například vyrostlo největší a nejmodernější logistické centrum České pošty, a to v Mošnově. Dlouhodobě nicméně stále hledáme řidiče pro naše dodávky, kteří by se podíleli na doručování tzv. poslední míle a jezdili k našim zákazníkům, do Balíkovny nebo Balíkoboxů,« dodal mluvčí. Jde podle něj řádově o nižší desítky chybějících řidičů po celé ČR.
Na Black Friday se nachystal i konkurenční kurýrní přepravce GLS, který rozšířil svoji síť výdejních míst o vlastní samoobslužné boxy, tzv. GLS Parcel Boxy. V pilotním provozu jich pro letošní sezonu bude 85 po celé ČR.
Podle údajů doručovací služby Zásilkovna letos tři čtvrtiny Čechů plánují nakoupit dárky na internetu. Počet přepravených zásilek stoupne v předvánoční sezoně až trojnásobně. Zásilkovna nabízí 10 000 výdejních míst včetně 3500 samoobslužných výdejen. S tříděním balíků bude pomáhat 400 robotů. V letošní předvánoční sezoně tak bude každá druhá zásilka roztříděna roboticky.
(jb, čtk)