Škoda Auto zahájila výrobu bateriových systémů do elektromobilů

Škoda Auto zahájila ve svém hlavním výrobním závodě výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy. Mladoboleslavský hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa. Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč). V budoucnu se zde ročně vyrobí až 250 000 bateriových systémů ročně. Novinářům to dnes řekli zástupci společnosti.

Na nové výrobní lince bude v budoucnu pracovat zhruba 250 zaměstnanců. Kromě vozů Škoda budou tyto bateriové systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, například ve vozech Audi a Seat. Modulární platforma MEB je společný technologický základ plně elektrických vozů koncernu Volkswagen. Různé modely různých značek využívají stejnou technologii.

»Zahájením výroby bateriových systémů pro platformu MEB budeme vyrábět absolutně klíčovou komponentu v srdci našeho podniku. Dosáhli jsme tím dalšího cíle pro úspěšnou transformaci směrem k elektromobilitě. Děkuji všem, kteří se v uplynulých týdnech a měsících intenzivně podíleli na vybudování této nové výrobní linky,« řekl člen představenstva Michael Oeljeklaus. Cíl Škody je podle něho jasný – do roku 2030 chce ve všech třech českých závodech vyrábět elektrokomponenty nebo elektromobily.

V příštím roce plánuje Škoda rozšíření výrobní linky na bateriové systémy, ročně pak bude schopna vyrobit na 380 000 bateriových systémů. Vyžádá si to investici dalších 57 milionů eur (1,4 mld. Kč), Škoda kvůli rozšíření také přijme 180 nových zaměstnanců.

Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty. Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Do roku 2030 automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude firma v příštích letech dále pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.

(čtk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy