Australská komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (ACCC) obvinila největší leteckou společnost v zemi Qantas z klamání zákazníků a prodeje letenek na zrušené lety, je uvedeno v prohlášení vydaném regulátorem.
»Společnost Qantas prodávala letenky na více než 8000 letů naplánovaných na období od května do července 2022 po dobu čtrnácti dnů a v některých případech i 47 dnů poté, co byly zrušeny. Rovněž letecká společnost při zrušení více než 10 000 letů v tomto období neinformovala cestující v zákonné lhůtě,« uvedl ACCC v prohlášení.
Komise uvedla, že v důsledku »podrobného šetření činnosti letecké společnosti« se dozvěděla o pravidelném porušování zákona o ochraně spotřebitele ze strany společnosti Qantas. »Společnost Qantas prodávala letenky na zrušené lety a neinformovala zákazníky o jejich zrušení, čímž jim ponechala méně času na nalezení alternativy a donutila je koupit dražší letenky,« uvedla šéfka ACCC Gina Kass-Gotliebová.
Regulační orgán v prohlášení rovněž uvedl, že ve většině případů letecká společnost nezrušila lety z »nepředvídatelných důvodů, ale aby optimalizovala své náklady na obsluhu řady letišť«. »Jen v roce 2022 obdržel regulátor více než 1300 hlášení týkajících se nesrovnalostí v činnosti letecké společnosti a většina z nich se týkala rušení letů,« uzavřel ACCC.
(jb, TASS)