DS N°4, nejnovější výtvor představený společností DS Automobiles, lze objednávat již od října. Vůz byl navržen pro zákazníky, kteří hledají styl, eleganci, všestrannost a potěšení z jízdy. DS N°4 nově definuje standardy prémiových kompaktních hatchbacků s jedinečnou rovnováhou mezi odvážným designem, ovladatelností, komfortem a vyspělou konektivitou.
S délkou 4,40 m, šířkou 1,87 m a výškou 1,47 m byl N°4 navržen tak, aby nabízel dokonalou rovnováhu mezi výkonem a kultivovaností. Jeho nový světelný podpis je výrazný a inspirovaný přímo koncepčním vozem DS E-Tense Performance a nejnovějším výtvorem značky, N°8. Světelný paprsek se táhne od konců nárazníku a sbíhá se v segmentech směrem k osvětlenému logu DS uprostřed, což vozu N°4 dodává jedinečný a podmanivý vzhled bez ohledu na úroveň výbavy. Tato koncepce podporuje jeho avantgardní vizuální identitu.
Úsporné pohonné jednotky
DS N°4 má poprvé 100% elektrický pohon E-TENSE. N°4 E-TENSE kombinuje dojezd 450 km (kombinovaný cyklus WLTP) a vysoký výkon motoru 213 k s točivým momentem 343 Nm. Tato verze, vyvinutá s využitím nejmodernějších komponentů, je založena na inovativní technologii odvozené z odborných znalostí společnosti DS Automobiles získaných ve Formuli E, zejména v oblasti softwaru, s cílem poskytnout nekompromisní elektrifikovaný zážitek z jízdy.

DS N°4 E-TENSE se dodává s baterií s čistou kapacitou 58,3 kWh s chemií typu NMC, která maximalizuje energetickou účinnost při zachování optimální kompaktnosti. Umožňuje dobití na 100 km za pouhých 11 minut nebo z 20 až na 80 % za 31 minut na rychlodobíjecí stanici (WLTP cyklus) a nabízí 3 úrovně rekuperačního brzdění od -0,6 m/s² do -2 m/s².
DS N°4 PLUG-IN-HYBRID bude k dispozici s novým hnacím ústrojím o výkonu 225 k a točivém momentu 360 Nm pro delší dojezd na 81 km v čistě elektrickém režimu z akumulátoru s čistou kapacitou 14,6 kWh, což představuje nárůst o 30 % ve srovnání s předchozí generací. Dostane také novou dvouspojkovou automatickou převodovku eDCT7, která je navržena tak, aby optimalizovala spotřebu paliva a výkon, s časem z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy, což je o 0,3 sekundy lépe než u plug-in hybridu předchozí generace nabízeného pro DS 4.
DS N°4 HYBRID s kombinovaným výkonem 145 k spojuje přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,2 litru s elektromotorem o výkonu 21 kW (28 k), integrovaným přímo do šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky. V městském provozu může N°4 HYBRID jet čistě na elektřinu až 50 % celkového času, v závislosti na dopravních podmínkách a stylu jízdy. Samodobíjecí systém získává energii ze zpomalení a brzdění pro napájení baterie.
Radost z jízdy a špičková výbava
Model N°4 je navržen na modulární platformě EMP2 a vyznačuje se bezchybnou ovladatelností a komfortem. Komponenty podvozku a systém řízení přispívají k nejlepšímu potěšení z jízdy. Podvozek byl vyvinut se zvláštním důrazem na zajištění jedinečné ovladatelnosti. Odborné znalosti inženýrů značky umožnily dosáhnout vynikajícího poměru mezi dynamikou a komfortem. Nová 100% elektrická verze E-TENSE, stejně jako ostatní modely, nabízí velmi agilní a příjemné držení na silnici. Každá cesta se tak stává zážitkem, při kterém jsou ovladatelnost a plynulost v dokonalé harmonii.

DS N°4 je vybaven systémem DS DRIVE ASSIST 2.0, což je poloautonomní jízda úrovně 2 s přejížděním z jízdního pruhu, poloautomatickým předjížděním a doporučováním rychlosti podle značek. Systém DS DRIVE ASSIST 2.0 je vybaven senzory, které zaznamenávají vše, co se děje ve voze a kolem něj, a zajišťují tak plynulou a klidnou jízdu.
DS N°4 nabízí také systém DS Driver Attention Monitoring, nový asistenční systém, který prostřednictvím infračervené kamery umístěné v sloupku čelního skla neustále analyzuje úroveň pozornosti a únavy řidiče, a také světlomety DS MATRIX LED VISION, které rovněž přispívají k tomuto dynamickému klidu.
Cena začíná na 850 tisících korun.
(pr)
