Vedoucí marketingu v podniku Anheuser-Busch InBev, který je mateřskou společností Bud Light, obdržel na »Oscarech reklamního průmyslu« cenu za »kreativního marketéra roku«, a to navzdory katastrofálnímu partnerství značky piva s transgender influencerem Dylanem Mulvaneym, napsal americký deník New York Post.
Marcel Marcondes na marketingové konferenci Cannes Lions ve Francii řekl kolegům z reklamního průmyslu, že aféra kolem Mulvaneyho je pro ně »budíčkem«.
Stejně jako další členové vedení společnosti Anheuser-Busch se však Marcondes odmítl za spolupráci s Mulvaneyem omluvit – společnost z ní obvinila nejmenovanou třetí stranu.
»V době, jako je tato, kdy se věci tak snadno stávají rozdělujícími a kontroverzními, si myslím, že je to důležitý budíček pro nás všechny marketéry, abychom byli opravdu pokorní,« řekl Marcondes.
Marcondes, který v AB InBev působí již téměř dvě desetiletí, byl jmenován vítězem výroční ceny ještě předtím, než začátkem dubna vypukl spor o Mulvaneyho, i když se podle deníku The Wall Street Journal šuškalo, že by bylo nejlepší, kdyby cenu ve světle bojkotu odmítl.
Společnost Anheuser-Busch InBev ztratila od doby, kdy Mulvaney zveřejnil propagační snímky a video o Bud Light, na hodnotě téměř 20 miliard dolarů.
Mulvaneyho příspěvky vyvolaly rozhořčení mnoha lidí, kteří se zavázali bojkotovat Bud Light a jeho sesterské značky. Intenzita odporu stála Bud Light podle posledních údajů o prodeji v květnu status nejoblíbenějšího piva v USA. Bud Light byl nahrazen mexickým ležákem Modelo Especial, jehož mezinárodní distribuci sice kontroluje také AB InBev, ale jehož americké aktivity vlastní Constellation Brands.
Brendan Whitworth, který vede americké operace AB InBev, uvedl, že mateřská společnost Bud Light omezí platby velkoobchodníkům a distributorům. Whitworth uvedl, že »diskuse kolem naší společnosti a Bud Light se odklonila od piva«, když oznámil plán na oživení pošramocené značky.
Nabídl finanční olivovou ratolest, která zahrnuje »investice na ochranu pracovních míst našich zaměstnanců v první linii« a spuštění nové reklamní kampaně letos v létě, která bude propagovat pivo jako »snadno se pije, snadno se vychutnává«.
(cik)