V Pražské integrované dopravě (PID) musel být dnes přerušen provoz 13 autobusových linek, většinou na území hlavního města. Důvodem je nedostatek řidičů kombinovaný s vysokou nemocností. Ropid, který plánuje pražskou MHD, chce problémy vyřešit do konce tohoto týdne. PID zahrnuje pražskou a středočeskou veřejnou dopravu. S nedostatkem řidičů autobusů se potýkají rovněž další kraje.
»Jedná se (dnešní zrušení spojů) o vyústění dlouhodobého nedostatku řidičů v kombinaci se zvýšenou nemocností,« uvedl Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid. Z 13 dnes zrušených linek jich je pět mimopražských, a sice linky 339, 346, 375, 377 a 658, a zbylé, tedy linky číslo 163, 166, 171, 204, 208, 209, 223 a 228, jezdí na území hlavního města.
Ropid proto jako první krok od středečního rána do konce září dočasně upraví jízdní řády doplňkových midibusových linek 204 a 244, které pojedou v intervalu 60 minut namísto 30 minut. »Po této úpravě dopravce Arriva City garantoval plné pokrytí všech spojů na linkách MHD od zítřka (středy),« uvedl Drápal. Konkrétní informace jsou k dispozici na webu PID.
Problém se podle mluvčího kromě zmíněné společnosti týká v PID také ČSAD Střední Čechy, ale v mnohem menší míře. »Tam doufáme, že se podaří v horizontu toho týdne výpadky eliminovat, pokud ne, budeme muset i tam přikročit k určitému dočasnému omezení jízdních řádů,« dodal Drápal.
V pražské integrované dopravě (PID) fungují tři linky metra, které v loňském roce podle ročenky dopravy Technické správy komunikací (TSK) doplňovalo 35 tramvajových linek, z nichž 26 bylo denních. Dále jezdilo 171 autobusových linek, které doplňovalo 122 příměstských autobusů. Do PID bylo zapojeno rovněž 39 vlaků, sedm přívozů a lanovka na Petřín.
Nedostatek řidičů autobusů veřejné dopravy trápí Česko dlouhodobě. Před letošními prázdninami informovalo Sdružení dopravních podniků ČR, že chybí asi pětistovka řidičů. V tuzemských podnicích MHD pracuje zhruba 10 000 šoférů. Profesionální řidiči chybí také u nákladních dopravců, postrádají jich tisíce.
(jb, čtk)