Firemní školení hraje klíčovou roli v rozvoji zaměstnanců a dlouhodobém úspěchu každé společnosti, zvláště v době rychle se vyvíjejících technologií. Dle výzkumu zůstává až 95 % zaměstnanců ve firmě, která nabízí kariérní růst. Investice do vzdělávání vám nejen dodá odborné znalosti a dovednosti, ale také podporuje motivaci a loajalitu zaměstnanců. Až 70 % by totiž opustilo stávající firmu kvůli té, kde je firemní školení samozřejmostí.
Technologie transformují firmy a jejich pracoviště, je nutné, aby pracovníci na tuto změnu byli připraveni a věděli, jak nové technologie správně a co nejlépe využít. To je nezbytné pro to, aby firma mohla být v současném světě úspěšná. »Technologie se vyvíjejí a pohybují rychleji než pracovníci a jejich dovednosti, proto jsou firemní školení zaměřené na rychle se vyvíjející svět technologie nutné,« uvádí Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka kurzů programování Coding Bootcamp Praha.
Školení jako způsob, jak si udržet zaměstnance?
Bez firemních školení firma ani zaměstnanci nemají jak růst. Zaměstnanci se mohou začít cítit, jakože se nikam profesionálně a osobně nevyvíjejí. Seberealizace je pro stálé zaměstnance ve firmě důležitá. »Jakmile se zaměstnanec začne cítit, že se nikam neposouvá, může začít uvažovat o odchodu z firmy. Inovace je v dnešním rychle se vyvíjejícím technologickém světě důležitá, bez firemních školení firma může stagnovat, a to může mít dopad na její výsledky a inovaci,« uvádí Večerková.
Až 70 % zaměstnanců by opustilo svou stávající firmu pro firmu, která investuje více do firemních školení a celkového osobního růstu zaměstnanců.
Firemní školení dovolují zaměstnancům růst a učit se. Tato skutečnost je pro většinu zaměstnanců důležitá. Firmy, které investovaly do školení, zaznamenaly 24% nárůst produktivity. Když se firmě daří, má to pozitivní dopad i na zaměstnance. Každý se chce cítit, jako že je součástí úspěšné firmy. »Až 86 % mileniálů by neopustilo firmu, která jim zprostředkovává dostatečné školení a osobní vývoj. Firemní školení také pomáhají k teambuildingu mezi zaměstnanci, kteří jsou během školení se svými kolegy vystaveni novým situacím,« říká Večerková.
Moderní technologie jako hlavní způsob učení
Možností, jak mohou firmy využít technologie ke zlepšení firemního školení, je nespočet. „Online kurzy a webináře, díky technologiím je možné vyučovat zaměstnance odkudkoli. To může být výhodné třeba pro mezinárodní firmy, které místo koordinování prostorů a workshopů osobně mohou zprostředkovat školení pro všechny online,“ dodává Večerková.
Gamifikace firemních školení je další způsob, kterým firmy mohou využít technologie ke zdokonalení firemních školení. Gamifikace je aplikace herních prvků v neherním prostředí a neherních činnostech. Zaměstnanci například dostávají body a odznaky za absolvování školení. »Gamifikace se v posledních letech stala ve vzdělání dospělých velmi úspěšnou, dobrým příkladem je jazyková aplikace Duolingo nebo kódovací aplikace Dolbite. Zmínka těchto mobilních aplikací jde také ruku v ruce s faktem, že firemní školení by mohla být dostupné i na mobilních telefonech,« vysvětluje Večerková.
Až 86 % týmů L&D (Learning and Development) chce využít umělé inteligence (AI) ve svých firemních školeních. Jaký přesně dopad bude mít AI na firemní školení je zatím neznámé, ale je velmi pravděpodobné, že firmy by ji v tomto ohledu mohli využít.
Celoživotní vzdělávání je klíčem k úspěchu
Celková domněnka, že člověk se má učit pouze do ukončení studia na univerzitě, je mylná. Firmy si čím dál tím víc začínají uvědomovat nutnost takzvaného lifelong learning (celoživotní učení). V dnešním světě, kde se kvůli technologické revoluci budou stará zaměstnání ztrácet a nová vznikat, bude čím dál tím víc nutné dávat důraz na takzvané lifelong learning. »Aby zaměstnanci mohli držet krok s technologickou revolucí, musí se učit průběžně po celý život. Firmy by se proto měly soustředit na kontinuální školení svých zaměstnanců spíše něž na jednotlivé kurzy. Místo toho, aby školení mělo pevný začátek a konec, bude možné, aby se zaměstnanci vzdělávali kontinuálně. K tomuto by mohly pomoci mobilní aplikace, jako například Dolbite, kde by se zaměstnanci mohli školit po menších částech, ale v delším časovém intervalu,« říká Večerková.
Podle výzkumu z Belgie mají firemní školení vliv na platy a produktivitu zaměstnanců. Výzkum ukázal, že když se počet zaměstnanců, kteří se zúčastnili firemního školení, zvýší o 10 %, produktivita a platy se zvednou o 1 až 2 %.
Firemní školení je důležité absolvovat, jelikož pomáhají rozvíjet znalosti a dovednosti zaměstnanců. Díky firemním školením je možné zjistit případné mezery ve znalostech a dovednostech zaměstnanců. Firemní školení také podporují produktivitu firmy a zajišťují spokojenost zaměstnanců. Je dokázáno, že až 95 % zaměstnanců zůstane ve firmě, která nabízí možnosti, jak zlepšovat své dovednosti.
(pr)
FOTO – archiv Coding Bootcamp Praha
)))) Žhavé dívky na vás čekají na — Nu21.eu