Bydlení v Praze se pro mnohé stalo nedostupným luxusem. KSČM to chce změnit

Nedostupné bydlení, kolabující doprava, drastické zdražování a jeho dopady na obyvatele. To jsou hlavní témata, na které se v kampani před podzimními komunálními volbami zaměří KSČM. Novinářům to včera řekl lídr pražské kandidátky, místopředseda ÚV KSČM Milan Krajča.

»Přestože Praha bývá v řadě žebříčků vyhodnocována jako jeden z nejbohatších regionů nejen ve střední, ale v celé Evropě, tak přesto tady bohatství není ani zdaleka distribuováno rovnoměrně,« uvedl Krajča. Dodal, že i ve statisticky bohaté metropoli žije mnoho lidí, na které dopadá »současná kapitalistická krize«. Kritizoval nynější vedení města, které podle něj nedělá nic pro to, aby lidem pomohlo. »Místo toho, aby vedení města řešilo otázku nedostupného bydlení, kolabující dopravy anebo dopadů drastického zdražování, tak se zabývá takovými věcmi, jako je odebírání čestného občanství maršálu Koněvovi,« konstatoval Krajča.

Zásadním problémem, na který se strana v kampani zaměří, je podle něj bytová otázka. »Bydlení v Praze se stalo pro mnohé nedostupným luxusem,« řekl. KSČM chce podle něj tento trend změnit. Je připravena prosadit výstavbu desítek tisíc nových bytů, plánuje také podporovat družstevní bydlení, boj se spekulacemi a revizi zisků soukromých developerů. »V neposlední řadě naše strana dlouhodobě podporuje zastropování nájmů,« dodal.

Kromě bydlení se komunisté chtějí zaměřit také na otázku dopravy. Praha podle Krajči musí dobudovat hlavní infrastrukturu, jako jsou silniční okruh, metro nebo tramvajová síť. Prioritou je pro KSČM veřejná doprava a komunisté by rádi oprášili jejich dlouhodobý návrh, aby MHD byla zdarma. »K tomuto se sice přihlásily i jiné politické síly, dokonce i ty, které v Praze dneska vládnou, ale místo toho, aby MHD zdarma realizovaly, tak ji naopak zdražily,« dodal Krajča. V neposlední řadě se chtějí komunisté zaměřit i na zlepšení pracovních podmínek v dopravním podniku.

Lídr kandidátky doplnil, že zásadní je také otázka aktuálního zdražování a jeho vlivu na obyvatele. Strana k němu 18. června uspořádá protest na Václavském náměstí. »Těchto a podobných akcí bude, vzhledem k tomu, co se v České republice děje, jenom přibývat,« řekl.

Levicový volič by měl mít zastoupení i v hlavním městě

KSČM zatím neschválila kompletní kandidátku, její čelní místa jsou již nicméně jasná. Dvojkou bude předsedkyně KV KSČM Praha a odbornice na školství Marta Semelová, trojkou právník Ivan Hrůza, čtyřkou bývalý poslanec a ekonomický expert strany Jiří Dolejš, pětkou předseda Ústřední revizní komise KSČM Jiří Horák, šestkou 1. místopředseda strany Petr Šimůnek a sedmičkou advokát Čestmír Kubát.

Šimůnek uvedl, že strana nasadí kandidátky ve většině velkých pražských městských částí a k tomu v těch menších, kde byla historicky silná. »KSČM bude mít v letošním roce i hodně lidí bez stranické příslušnosti, spolupracujeme s nezávislými kandidáty,« řekl dále. Dodal, že strana neplánuje pro kampaň najímat agenturu. Předvolební kampaň v metropoli bude podle zástupců strany tradičně kontaktní s využitím sociálních sítí.

Semelová doplnila, že na úrovni městských částí komunisté jednají i o volebních koalicích. Na magistrát však budou kandidovat samostatně. I když podle ní strana o možné spolupráci jednala, partnera se domluvit nepodařilo. »Z naší strany je tady vždycky podaná ruka ke spolupráci se subjekty, které vidí tu současnost podobně jako my,« doplnil Krajča.

KSČM si podle něj žádný konkrétní volební cíl nestanovila. »Jdeme do toho naplno. Víme, že v Praze to bude složité, ale chceme udělat všechno pro to, abychom uspěli a mohli realizovat naše cíle, aby lidé v Praze měli lehčí život,« prohlásil.

Podle Dolejše by komunisté měli mít ambici dosáhnout toho, aby levicový volič měl zastoupení i v hlavním městě. »Spolupráce levice má budoucnost. Jedině spolupracující levice může zlomit současný stav,« dodal.

Komunální volby se budou konat 23. a 24. září. V těch posledních získali komunisté v metropoli 3,3 procenta a poprvé od roku 1990 se do městského zastupitelstva nedostali.

(jad)

Související články

1 KOMENTÁŘ

  1. Praha rozhodně potřebuje levnou dopravu (i s dalšími slevami a až bezplatnou pro určité skupiny obyvatel ). Ale ne úplně zadarmo. Město nějaké příjmy mít musí, ani před Listopadem nebyla doprava zadarmo. Současně třeba prověřit hospodaření města, rozšiřování sítě linek, zvýšit kulturu cestování.

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy