Vzestup turistiky inspirované filmem „Ne Zha“ posiluje kulturní zážitky v severní Číně

TIANJIN, 14. února (Xinhua) – Čínský animovaný trhák „Ne Zha 2“, který překonal řadu kasovních rekordů a vyvolal různé diskuse v čínských komunitách po celém světě, se stal nejen filmovým fenoménem, ale také silným hnacím motorem kulturní turistiky.

Díky celosvětovému úspěchu tohoto filmu se postava Ne Zhy stala kulturní ikonou, která uchvátila publikum po celém světě a zanechala nesmazatelnou stopu v severočínském městě Tianjin, jež se považuje za jedno z míst, kde má tento mytický příběh svůj historický prototyp.

Film sám o sobě je vizuální a kulturní lahůdkou, v níž některé postavy, jako prodejci lotosové pasty nebo generál chobotnice, mluví autentickým tianjinským dialektem. Tyto jazykové prvky pomáhají šířit jedinečné kouzlo místní kultury širokému publiku.

Jedním z klíčových prvků filmu je jeho hudební stránka. Jeden z tvůrců soundtracku, Tianjin Ruiyin Culture Music Studio, sehrál zásadní roli ve spojení tradiční čínské lidové hudby s moderními prvky, čímž vznikl hudební doprovod, který oslovil domácí i zahraniční publikum.

Zakladatel studia Yang Rui vzpomíná na tvůrčí proces s hrdostí: „Museli jsme najít dokonalou rovnováhu mezi vizí režiséra a emočním podtextem filmu,“ uvedl Yang. Jejich inovativní přístup zahrnoval použití tianjinského vytleskávání a sanxianu, tradiční čínské loutny, ve scénách odehrávajících se v Chentangském průsmyku, čímž do filmu vnesli autentickou místní atmosféru.

Studio také nahrávalo písně etnické skupiny Dong v jihozápadní čínské provincii Kuej-čou, což filmu dodalo éterickou a mystickou kvalitu. „Chtěli jsme probudit kulturního ducha prostřednictvím zvuku,“ vysvětlil Yang. „Čínská animace by měla mít svůj vlastní jedinečný hlas.“

Odborníci chválí jedinečné spojení tradiční čínské hudby s elektronikou. Geng Han, ředitel Centra nehmotného kulturního dědictví na Tianjinské univerzitě, uvedl: „Dokonalé propojení tradiční a moderní hudby v ‚Ne Zha 2‘ poskytuje divákům poutavý a osvěžující hudební zážitek.“

Kulturní horečka „Ne Zha“ pohání turistický ruch

Tato kulturní horečka rezonovala nejen na filmových plátnech, ale vyvolala v Tianjinu vlnu turismu. Místa spojená s tématem Ne Zha se stala populárními turistickými destinacemi.

V bývalém průmyslovém parku v tianjinském okrese Hexi, který byl přeměněn na kulturní a komerční centrum, vítá návštěvníky obří nástěnná malba zobrazující narození Ne Zhy na pozadí industriální architektury. Tento park, kdysi továrna na rádia založená v roce 1958, prošel revitalizací a nyní kombinuje ikonické motivy Ne Zha s historickou zástavbou a vytváří živý kontrast mezi starými zdmi z červených cihel a moderními sochami.

Od té doby, co se film stal hitem, se počet návštěvníků podle zaměstnanců parku několikanásobně zvýšil. Místní obyvatel jménem Zhu z okresu Xiqing vzal během zimních prázdnin do parku svého syna.

„Věděl jsem, že Ne Zha má spojitost s tianjinskou čtvrtí Chentangzhuang, a po zhlédnutí filmu jsem sem chtěl přivést svého syna, aby si to sám zažil,“ řekl Zhu. „Doufám, že v budoucnu přibudou další interaktivní projekty.“

Podle Zhanga Shaohuy, manažera investic a provozu parku, se v blízké budoucnosti plánuje vylepšení infrastruktury a rozšíření kulturních aktivit.

Ne Zha jako magnet pro turisty

Společnost Tianjin Tourism (Holding) Corporation Ltd. nedávno představila čtyři prohlídkové trasy s tématikou Ne Zha, které zvou návštěvníky k prozkoumání kulturních a historických památek města.

Trasy nesou názvy:

„Setkání s řekou Haihe prostřednictvím mostů“,

„Po stopách nehmotného kulturního dědictví“,

„Mořská expedice“,

„Ochutnávka chutí místního života“.

Cílem těchto tras je poskytnout komplexní zážitek z jedinečné kulturní atmosféry Tianjinu.

Xu Hong, děkan Fakulty turismu a služeb na Univerzitě Nankai, k tomu dodal: „Díky využití současné popularity ‚Ne Zha‘ může Tianjin, který má bohatou kulturní tradici Ne Zha, hlouběji prozkoumat svůj kulturní význam a hodnotu značky, inovovat formáty a vyprávět jedinečné příběhy o propojení kultury a turistiky.“

Ne Zha turistika – trend, který přesahuje Tianjin

Potenciální úspěch turistiky inspirované Ne Zha není omezen pouze na Tianjin. Po celé Číně města využívají vlnu popularity této animované senzace k podpoře svého cestovního ruchu.

Vzhledem k tomu, že v současnosti turistický průmysl vzkvétá, je zapotřebí promyšlené plánování a udržitelný rozvoj.

„Cílem je vybudovat robustní ekosystém inovací a kreativity, který dokáže udržet tento trend dlouhodobě,“ vysvětlil Geng Han.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy