Představit destinace mimo Prahu. To byl hlavní cíl prezentace ČR na National Geographic Traveller Food Festivalu v Londýně ve Velké Británii. CzechTourism ve spolupráci se statutárním městem Brno, Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a Národním vinařským centrem expozici zajistil už potřetí. Letos větší než v minulosti a také s větším zásahem. Festivalu se během dvou červencových dnů zúčastnilo víc než 7000 lidí.
National Geographic Traveller Food Festivalu se konal v londýnském v Business Design Centru. V expozici ČR bylo možné seznámit se s tuzemskou gastronomií. Nejen o ní získat informace, fotografie či videa, ale také ji ochutnat. Konkrétně víno či unikátní koktejly.
»Myslím, že se nám hlavní cíl prezentace, tedy zvýšit zájem o tuzemské regiony mezi obyvateli Velké Británie a dalšími návštěvníky londýnského festivalu, podařilo splnit. A to i díky skvělým partnerům, za jejichž spolupráci moc děkujeme. Velké díky patří i našemu zahraničnímu zastoupení pro Velkou Británii a produktovému managementu. Vše dohromady přineslo účastníkům veletrhu jedinečný zážitek spojený s ČR. A právě o to šlo: motivovat zahraniční turisty k návštěvě ČR už letos na podzim v kontextu s tzv. city breaky,« říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.
»Protože víme, že zážitky fungují, nabídly jsme jich na stánku ČR hned několik. Barman z Brna připravoval lahodné koktejly a představil tak toto moderní město a jeho kulinářskou scénu. Národní someliérka Klára Kollářová zase nabídla ochutnávku českých vín. Mnoho návštěvníků veletrhu překvapila, neměli totiž tušení, že ČR je vinařskou destinací. Jedním z vrcholů prezentace byla řízená degustace ve Wine and Spirit Theatre. Tam jsme představili ČR jako destinaci pro vinařskou turistiku a oslovili tak současně až 60 účastníků veletrhu,« říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Katarína Hobbs.
Reakce? Řada návštěvníků National Geographic Traveller Food Festivalu uvedla, že se do ČR vypraví. Zájem kromě Brna a Jižní Moravy projevili o Prahu, ale také o tuzemské lázně, cyklistiku, turistiku nebo třeba o ve Velké Británii velmi populární pozorování ptáků a vodní turistiku. V obdobných akcích proto chce zahraniční zastoupení CzechTourismu pro Velkou Británii pokračovat i v budoucnosti, kromě vinařské turistiky se chce věnovat třeba cestování vlakem.
Letošní prezentaci na National Geographic Traveller Festivalu navíc v Londýně, a to rovněž v rámci PROPED, předcházelo Czech Soirée. Akce, kterou zahraničních zastoupení CzechTourismu pro Velkou Británii připravilo ve spolupráci s českými partnery a českou ambasádou, měla připomenout letošních 30 let vzniku samostatné České republiky a České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zúčastnilo se jí víc než 100 lidí, od zástupců cestovatelského sektoru, přes tvůrce digitálního obsahu, novináře po podnikatele z dalších oblastí hospodářství. Zazněla aktuální turistická nabídka ČR s důrazem na jižní Moravu. Součástí byla i škola čepování piva od britské pobočky Budějovického Budvaru či živá swingová hudba včetně výuky základních swingových tanečních kroků.
(zmk)
FOTO – CzechTourism