Vzájemné výhody »čínského nákladního vlaku«

21. srpna vyjel z mezinárodního nádraží v Si-an čínsko-evropský nákladní vlak Si-an–Hamburk, jedná se o desetitisící čínsko-evropský nákladní vlak v letošním roce, což je o deset dnů dříve než v loňském roce. Téhož dne byl také oficiálně přepraven od čínského města Čching-tao první čínský vysokorychlostní vlak na vývoz, který je určený pro vysokorychlostní železnici Jakarta-Bandung.

FOTO – CRI

V posledních letech bylo v Číně mnoho projektů železniční spolupráce, které jsou »zlatým klíčem« k místnímu ekonomickému a sociálnímu rozvoji. Stará průmyslová základna v německém Ruhrgebietu usilovala vzhledem k poklesu uhelného průmyslového odvětví o transformaci. Díky čínsko-evropskému vlaku se ale rychle stala logistickým centrem Evropy.

Údaje ukazují, že čínsko-evropské nákladní vlaky doposud mají 82 provozních tratí, jezdí do 200 měst ve 24 evropských zemích a jejich provozní kapacita je téměř devítisetnásobná oproti té v roce 2011, kdy byl zahájen provoz čínsko-evropských nákladních vlaků. Počet druhů přepravovaného zboží přesáhl 50 tisíc, jako jsou vozidla, zařízení a elektrické výrobky, a celková hodnota zboží činí téměř 300 miliard amerických dolarů.

Profit z toho získali také lidé, kteří žijí podél vysokorychlostní železnice Jakarta-Bandung. Tato železnice, která spojuje Jakartu, hlavní město Indonésie s Bandungem, čtvrtým největším městem v Indonésii, zkracuje čas dopravy z více než tří hodin na 40 minut, což v očích mnoha místních lidí nejen hodně šetří čas, ale také to přináší nový prostor pro rozvoj a vytváří to nový životní styl.

V současnosti se pandemie covid-19 překrývá se stoletými změnami, kromě toho také došlo k ukrajinské krizi a k dalším geopolitickým konfliktům a globální rozvoj čelí mnoha výzvám. Jak čínsko-evropské nákladní vlaky, tak železnice Jakarta-Bandung, tyto symbolické výsledky iniciativy »Pásmo a stezka«, dosvědčují neustálé úsilí Číny o pomoc světu při řešení »deficitu rozvoje« a podporují společný rozvoj.

Nyní už více než 140 zemí uzavřelo s čínskou stranou dokumenty v rámci iniciativy »Pásmo a stezka«. V roce 2021 dosáhl objem obchodu Číny se zeměmi podél »Pásma a stezky« 11,6 bilionu jüanů a přímé investice do těchto zemí činily 138,45 miliardy jüanů. »Pásmo a stezka« jako největší globální veřejný projekt přinesla viditelné a hmatatelné výhody pro lidi.

Lze předpokládat, že v budoucnu více čínsko-evropských vlaků přinese zrychlení vzájemných výhod a projekty na podporu živobytí lidí napíšou víc příběhů společného rozvoje.

(pr)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy