Podle analýzy logistického a technologického start-upu Bevy.city si zákazníci v České republice každý měsíc objednají přes 70 tisíc celodenních diet v krabičce. Díky vstupu nových hráčů na trh se přitom dá očekávat, že počet zákazníků bude dále narůstat. Typický zákazník krabičkové diety přitom neexistuje, spektrum lidí je velmi široké – většinou je ale spojuje návštěva fitness center a sportovišť.
»Na krabičkových dietách je zajímavé, že jsou využívány všemi možnými typy zákazníků, je to velmi specifické i dle jednotlivých značek krabičkových diet. Profil typického zákazníka proto není nijak univerzální, je to velmi široké spektrum lidí od mladých po staré, od sportovců po manažery. Jediné, co je často – ale ne vždy – spojuje, je návštěva sportovních či fitness center,« říká Ladislav Janckulík, zakladatel logistického start-upu Bevy.city, který je největším doručovatelem krabičkových diet u nás.
Krabičkové diety si lidé nejčastěji nechávají doručovat v časech 17.00 až 22.00, aby měli jídlo k dispozici na následující den. Většina tohoto typu zásilek míří na úložná místa v sousedství fitness či sportovních center, kde si je zákazníci vyzvedávají jak v průběhu večera, tak druhý den ráno. Pouze asi 10 % těchto zásilek se doručuje v ranních hodinách, část z nich domů, část na adresu práce.
»Jedním z nejsilnějších hráčů na trhu je Nutrition Pro, se kterým spolupracujeme více než dva roky. Trh krabičkových diet neustále roste a tento rok dostal velký impuls v podobě vstupu velké polské krabičkové diety Nice To Fit You na český trh. Potenciál je zde evidentně veliký a my sami to vidíme v počtu balení krabičkových diet, které doručujeme. V současné době rozvážíme přibližně tisíc balíčků denně, v následujících měsících očekáváme nárůst o dalších 50 %,« dodává Janckulík.
Bevy.city je největším doručovatelem krabičkových diet u nás. Nově distribuuje značky Nice To Fit You, Fingerlicks a Vitalbox. Dále spolupracuje s NutritionPro, Nutric Bistro, Yes Krabičky, MyChef Kitchen, Papa Food nebo Dieta v krabičce.
(za)