Srážka tří železničních vlaků ve východoindickém státě Odiša, ke které došlo v pátek poblíž města Balasore, se stala třetí železniční katastrofou s největším počtem obětí v historii Indie. Celkový počet obětí se podle různých odhadů uváděných k nedělnímu ránu pohyboval mezi 288 a 294.
Předtím byla na třetím místě v tomto žebříčku katastrofa z 2. srpna 1999. Tehdy se na odlehlé stanici Gaisal ve státě Západní Bengálsko srazily dva vlaky, v nichž cestovalo asi 2500 lidí. V důsledku toho zemřelo 285 lidí a více než 300 jich bylo zraněno. Mnoho z obětí byli vojáci, kteří byli přepravováni na sever do místa svého nasazení.
Podle řady indických publikací vede seznam železničních neštěstí tragédie z 6. června 1981, kdy osobní vlak spadl do vody při přejezdu mostu přes řeku Bagmati ve státě Bihár. V jejím důsledku zahynulo přibližně 750 lidí (různé nezávislé odhady se pohybují od 500 do více než 800 obětí).
Na druhém místě je událost, ke které došlo 20. srpna 1995. Vlak Purushottam Express se srazil s jiným osobním vlakem na kolejích poblíž Firozabádu ve státě Uttarpradéš. Počet obětí se podle různých zpráv pohyboval kolem 358.
K neštěstí v Balasore došlo v pátek večer poblíž města Balasore v Odíši. Několik vagonů rychlíku směřujícího do Čennaí vykolejilo a narazilo do nákladního vlaku stojícího na souběžných kolejích. V důsledku srážky se převrátilo mnoho vagonů. Do vykolejených vagonů brzy narazil protijedoucí osobní vlak. Podle ministra železnic, komunikací, elektroniky a informačních technologií Ashwiniho Vaishnava byla srážka způsobena změnou elektronického zabezpečovacího zařízení.
(jb, TASS)