Z polské vesnice se díky nákladním vlakům společnosti CRE stává důležité překladiště

Malaszewicze se 4000 obyvateli je jen vesnice na východě Polska. Odborníci z oblasti logistiky ji však nyní uznávají jako nejdůležitější překladiště v zemi a to díky nákladním vlakům China Railway Express (CRE).

Podle statistických údajů projíždí Polskem nebo do něj přijíždí přibližně 90 procent vlaků CRE a téměř všechny vlaky z Číny směřují do Evropské unie (EU) přes Malaszewicze, které je tak de facto východní železniční branou bloku.

Barbara Wojciková působí v oboru logistiky již více než 20 let. Pracuje pro společnost Adampol S.A., přední logistický podnik specializující se na multimodální řešení pro běžný náklad a přepravu osob, manipulaci se zbožím a dopravu.

»Máme zde v Malaszewicze jeden z nejprofesionálnějších terminálů, bezcelní zónu o rozloze 46 hektarů a 3500 metrů železnice,« uvedla Wojciková pro agenturu Xinhua. »Specializujeme se na vysoce kvalitní multimodální logistické služby, tj. plnění a vykládání vagonů do přepravních kontejnerů a organizování přepravy od začátku do konce.«

Pohled na železniční stanici v polské Varšavě 21. dubna 2020.  FOTO – Xinhua/Jaap Arriens

Wojciková, která je zástupkyní ředitele oddělení nákladní dopravy společnosti Adampol, uvedla, že »během pandemie to byla právě CRE, která svými jedinečnými přínosy podpořila obchod mezi Čínou a Evropou«.

»Bylo opravdu těžké najít volný prostor,« řekla a ukázala na obrovské parkoviště. »Tenkrát jste tam mohli vidět spoustu aut.«

Pawel Moskala je generálním ředitelem společnosti Real Logistics. Svou firmu založil před více než deseti lety a svezl se na vlně, kterou přinesl návrh iniciativy Pásmo a stezka (BRI).

»BRI je rychlejší než námořní doprava a levnější než letecká. Je určena k přepravě zboží s vysokou přidanou hodnotou,« řekl agentuře Xinhua ve své kanceláři ve Vratislavi den po návratu z fóra o logistické spolupráci mezi Čínou a zeměmi střední a východní Evropy, které se konalo v Pekingu.

Na fotografii z 29. září 2021 jsou kontejnery s nákladem v polském Malaszewicze. FOTO – Xinhua/Zhang Zhang

»Čínské elektromobily, lithiové baterie a solární články jsou pro přepravu po železnici ideální,« řekl a dodal, že velké evropské automobilky pravidelně využívají CRE k přepravě automobilů, které vyrábějí, do Číny.

Wojciková vyjádřila optimistický pohled na budoucnost obchodu s automobily mezi Čínou a Evropou. Dodala, že Adampol v současné době plánuje nové investice do železniční dopravy.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy