Německá automobilka Volkswagen Group urychluje svou transformaci zaměřenou na elektrifikaci ve snaze rozšířit svou přítomnost na čínském trhu.
»Díky stabilní pozici na trhu pokládáme základy pro další urychlení naší e-ofenzívy, rozvíjíme naše místní technologické schopnosti a plně připravujeme naše podnikání na budoucnost,« uvedl Ralf Brandstatter, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Volkswagen Group China.
Stefan Mecha, vedoucí prodeje skupiny Volkswagen Group China a generální ředitel značky Volkswagen Passenger Cars for China, řekl: »V první polovině roku 2023 jsme dosáhli solidních prodejních výsledků navzdory přetrvávající cenové válce na trhu. Výrazný růst modelů NEV potvrzuje, že se objevuje poptávka v pro nás nejdůležitějších segmentech.«
Podíl značky Volkswagen na čínském trhu s vozidly se spalovacími motory (ICE) se v prvním pololetí roku 2023 zvýšil z 18 % na 20 %, zatímco dodávky vozů na nové energie (NEV) vzrostly na 89 700 kusů, což představuje meziroční nárůst o 4,8 %. V první polovině roku 2023 dodala automobilka v pevninské Číně a Hongkongu celkem 1,45 milionu vozidel.
V rámci své strategie elektrifikace plánuje skupina, která vlastní 10 značek včetně Audi, Lamborghini a Bentley, do roku 2030 rozšířit nabídku plně elektrických vozidel na 30 modelů, aby si udržela silnou pozici na dynamicky se rozvíjejícím čínském trhu.
Volkswagen plánuje uvést na trh nový sedan ID.7 ve druhé polovině letošního roku. Audi by mělo v příštích týdnech uvést na trh Audi e-tron GT quattro a v letech 2025 a 2026 tři nové modely na bázi platformy Premium Platform Electric (PPE). Také Porsche plánuje v příštích letech uvést na trh nové luxusní elektromobily.
Volkswagen posiluje v Číně své tamní výzkumné a vývojové kapacity v oblasti e-mobility i digitalizace a autonomního řízení spoluprací s čínskými high-tech společnostmi.
Společnost spolupracuje se skupinou Horizon Robotics, která je v Číně předním dodavatelem hardwarových a softwarových řešení pro automatizované řízení, aby posílila vývoj funkcí pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) a zároveň rozšířila své možnosti v oblasti návrhu čipů.
Ve spolupráci se společností ThunderSoft, výrobcem produktů a technologií pro inteligentní operační systémy, Volkswagen dále rozšiřuje své odborné znalosti v oblasti infotainmentu a konektivity.
Koncern Volkswagen minulý týden oznámil, že značky Volkswagen a Audi podepsaly s čínskou společností FAW memorandum o porozumění, jehož cílem je další prohloubení dlouhodobé spolupráce. Obě strany budou dále integrovat zdroje a vytvářet synergie, které pomohou značkám dále posílit jejich výhody na trzích vozidel s pohonnými hmotami a NEV.
Jako důležitá součást elektrifikační transformace koncernu se palivové modely postupně vyvíjejí směrem k hybridům. Značky Audi a FAW budou dále rozšiřovat svou produktovou řadu, aby uspokojily poptávku čínského trhu s high-endovými vozy v nové éře mobility.
Cchuej Chung-ťien, ředitel oddělení evropských studií Čínského institutu mezinárodních studií, uvedl, že čínsko-německé vztahy vykazují v posledních letech silnou odolnost, mnoho německých společností nadále navyšuje investice v Číně a Čína vždy považovala Německo za významného partnera v Evropě.
(Xinhua)