Po tříleté přestávce byl v Budapešti opět zahájen veletrh China Brand Fair 2023 (střední a východní Evropa), který představuje rozšiřující se hospodářské a obchodní vazby mezi Čínou a Maďarskem.
Třídenní akce, která se koná již pošesté, se díky účasti více než 230 čínských vystavovatelů stala významnou platformou pro podporu obchodních vztahů a usnadnění obchodní a hospodářské spolupráce.
Wu Čeng-pching, generální ředitel Úřadu pro rozvoj obchodu čínského ministerstva obchodu, ocenil stálý růst dvoustranných hospodářských a obchodních vztahů.
»Veletrh vysílá signál do celé Evropy a poskytuje komplexní platformu pro prezentace, obchodní jednání, investiční spolupráci a kulturní výměnu,« uvedl.
Vyzdvihl strategickou zeměpisnou polohu Maďarska mezi zeměmi, které se účastní čínské iniciativy Pásmo a stezka (BRI), a vyzval podniky, aby využívaly dostupné mezinárodní zásobovací trasy a logistické služby, například nákladní vlaky Čína-Evropa.
Wu rovněž vybídl maďarské společnosti, aby prozkoumaly investiční příležitosti v Číně a podpořily tak obousměrné investice a vyvážené obchodní vztahy. Vyjádřil naději, že podnikatelé a partneři mohou prostřednictvím této platformy »posilovat přátelství, vést společné diskuse a společně plánovat budoucnost«.
Liou Po, ministerský rada čínského velvyslanectví v Maďarsku, uvedl, že »Maďarsko se stalo největší čínskou investiční destinací ve střední a východní Evropě«.
Zdůraznil význam BRI pro podporu rozvoje a poznamenal, že současný veletrh, první po pandemii covid-19, dále posílí dvoustrannou hospodářskou a obchodní spolupráci.
Szabolcs Szolnoki, náměstek ministra pro technologie maďarského ministerstva hospodářského rozvoje, vyjádřil vděčnost za uspořádání této akce a poznamenal, že Čína je hlavním obchodním partnerem Maďarska mimo Evropskou unii.
Ujistil účastníky, že čínské zboží nabízí nejen vynikající poměr ceny a výkonu, ale může se pochlubit i nejvyšší kvalitou.
Prezident Maďarské hospodářské komory Erno Peto akci ocenil a vyzdvihl její účel, kterým je propojení firem a pomoc při navazování vzájemně výhodné spolupráce. »Veletrh China Brand Fair se stal největší a nejdůležitější výstavou čínských značek ve střední a východní Evropě.«
Také místní podnikatelé považují veletrh za užitečnou platformu pro harmonickou výměnu a vzájemně výhodný obchodní styk mezi Čínou a zeměmi střední a východní Evropy.
»Hledáme nové příležitosti, chceme najít nové trhy, a proto jsme přijeli na tento veletrh,« řekl po slavnostním zahájení výstavy agentuře Xinhua Kristof Horvath, 26letý podnikatel v energetickém sektoru.
»Jsem ohromen rozmanitostí vystavovaných výrobků, a navíc na tak velké ploše,« dodal.
»Opravdu stojí za to sem přijít, protože si můžeme výrobky osahat a vlastnoručně vyzkoušet, je to mnohem lepší než jen projíždět fotky na webu,« řekl Mate Kovacs, jeho 27letý známý, který se zajímá o gastronomii.
(Xinhua)