Čínská ekonomická informační služba tiskové agentury Xinhua a Čínská obchodní komora při Evropské unii ve středu společně představily zprávu zaměřenou na čínské výrobce vozidel na nové energie (NEV) v Evropě.
Zpráva s názvem »Ekologická Evropa – Zpráva o rozvoji čínských výrobců NEV v Evropě« byla představena souběžně s panelovým setkáním evropských a čínských generálních ředitelů u kulatého stolu, které se konalo v Bruselu.
Prezident tiskové agentury Xinhua Fu Chua při projevu na této akci uvedl, že Čína a Evropa jsou plně schopny dosáhnout vzájemného prospěchu a oboustranně výhodné spolupráce v odvětví nových energetických vozidel (NEV) vzhledem ke svému závazku podporovat úspory energie, snižování emisí uhlíku a harmonické soužití člověka s přírodou.
Tisková agentura Xinhua jako čínská národní zpravodajská agentura, globální zpravodajská agentura a špičkový think tank vypracovala řadu široce sledovaných zpráv a zpráv think tanku o rozvoji čínského průmyslu NEV a čínsko-evropské spolupráci v odvětví NEV, uvedl Fu.
Zpráva zveřejněná ve středu analyzovala celosvětovou poptávku po NEV a shrnula vývoj a konkurenční výhody čínského NEV průmyslu a nabídla cenné reference pro Čínu a Evropu k posílení technologické spolupráce, politických dohod, spolupráce v oblasti dodavatelských řetězců a investic, uvedl.
Bývalý asistent generálního tajemníka OSN Brice Lalonde označil vedoucí postavení Číny v dekarbonizačních odvětvích za »cestu, kterou je třeba následovat«, a uvedl, že Čína dosáhla zvýšení produktivity v odvětví NEV a pokryla všechny fáze nezbytné v tomto odvětví.
»Musíme usilovat o spolupráci s Čínou,« poznamenal Lalonde, který je rovněž prezidentem sdružení EdEn, jež sdružuje společnosti zabývající se dekarbonizací ve Francii a Evropě. »To poslední, co potřebujeme, je obchodní válka… Zapojení se do dvoustranných diskusí s cílem řešit složité problémy je vhodnější,« zdůraznil.
Během panelu u kulatého stolu se účastníci shodli na tom, že Čína a Evropa mají široký základ pro spolupráci v oblasti rozvoje NEV a dosažení uhlíkové neutrality.
Vyzvali Čínu a Evropu, aby udržovaly otevřené a kooperativní vztahy, a poznamenali, že uvalení ochranných cel v konečném důsledku poškodí evropské výrobce automobilů a spotřebitele a bude mít negativní dopad na evropskou ekonomiku.
(Xinhua)