Středoevropské a východoevropské firmy sledují obrovský čínský spotřebitelský trh

V úterý byl ve východočínském městě Ning-po zahájen 3. ročník veletrhu China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair, který přináší další příležitosti pro uplatnění zboží a služeb ze zemí střední a východní Evropy (CEEC) na čínském spotřebitelském trhu.

Pětidenního veletrhu se účastní více než 3000 vystavovatelů, včetně více než 400 vystavovatelů ze zemí střední a východní Evropy a dalších evropských zemí, kteří prezentují přes 5000 druhů produktů od zemědělských a potravinářských výrobků, vín a kosmetiky až po inteligentní výrobní a obchodní produkty a služby.

Maďarsko, které je letos čestnou hostující zemí, se výstavy účastní s 35 společnostmi a hodlá ji využít jako platformu pro prezentaci jedinečných maďarských výrobků na čínském trhu a posílení hospodářských a obchodních vazeb mezi oběma zeměmi, uvedl Gabor Jenei, ředitel maďarské agentury na podporu exportu.

Maďarská značka vína Wink se výstavy China-CEEC účastní již potřetí. Tato značka vín vstoupila na čínský trh v roce 2012 a má pobočky v Pekingu, Šanghaji, Sia-menu a Ning-po a také zavedla online prodejní kanály na čínských platformách internetového obchodu.

»Čína, jako druhý největší spotřebitelský trh na světě, je svědkem dynamického oživení spotřeby. Každý rok dodáváme z Maďarska do Číny přibližně 500 000 lahví vín z ušlechtilých odrůd, přičemž roční hodnota prodeje dosahuje 60 milionů jüanů (přibližně 8,6 milionu amerických dolarů),« uvedl Sun Ťin-sung, generální ředitel pobočky společnosti v Sia-menu.
Na letošním veletrhu se nabídka vystavovaných komodit společnosti rozšířila z vín na potraviny, výrobky pro péči o pleť a domácí textilní výrobky, mimo jiné s cílem uspokojit rozmanité požadavky čínských spotřebitelů.

»Výstava je vynikající příležitostí, jak čínským zákazníkům představit více výrobků z Maďarska. Doufáme, že se nám prostřednictvím výstavy podaří prohloubit vazby mezi naší společností a čínským trhem,« uvedl Sun.

Grzegorz Sienkiewicz, generální ředitel polské kosmetické společnosti Four Starlings, byl jako účastník veletrhu China-CEEC nadšený, když viděl svůj výstavní stánek obsypaný návštěvníky.

Na snímku z 16. května 2023 jsou exponáty vystavené na veletrhu China-Central & Eastern European Countries (CEEC) Expo v Ning-po ve východočínské provincii Če-ťiang. FOTO – Xinhua/Huang Zongzhi

Polská společnost byla založena v roce 2015, vyrábí především přírodní kosmetické produkty a její produkty se dostaly do více než 300 maloobchodních prodejen po celém světě. Pro letošní výstavu vybrala své bestsellery, jako je mýdlo a krémy na obličej.

»Díky obrovským příležitostem a podpůrné politice má druhý největší spotřebitelský trh na světě pro globální podniky neodolatelnou přitažlivost,« uvedl. »Koncept spotřeby čínských zákazníků se v posledních letech změnil a stále více lidí usiluje o přírodní produkty a kvalitní život. Věřím, že moje společnost bude mít v Číně obrovský úspěch.«

Andrzej Juchniewicz, hlavní představitel Polské agentury pro investice a obchod v Číně, uvedl, že agentura zorganizovala pro veletrh kolem 11 polských firem z oblasti kosmetiky, zemědělských potravin a obchodu se službami.

»Expo je pro polské značky důležitou příležitostí, jak urychlit jejich vstup na čínský trh a expanzi na něm. Doufáme, že se nám prostřednictvím veletrhu podaří najít čínské obchodní zástupce, kteří by do Číny dováželi více nových kvalitních výrobků,« uvedl.

»Polské firmy doufají, že v budoucnu rozšíří v Číně své působení na trhu v dalších odvětvích, jako je herní průmysl, věda a technika a medicína,« dodal.

Očekává se, že 3. ročník veletrhu China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair s výstavní plochou 220 000 metrů čtverečních navštíví přibližně 10 000 profesionálních nákupčích a 100 000 návštěvníků, přičemž odhadovaná hodnota objednávek na zboží ze zemí střední a východní Evropy přesáhne 10 miliard jüanů.

Jako katalyzátor obchodu mezi Čínou a zeměmi střední a východní Evropy hraje veletrh významnou roli při zvyšování důvěry spotřebitelů, uvolňování spotřebního potenciálu a propojování spotřebního zboží zemí střední a východní Evropy s čínským trhem, uvedl Čang Ja-tung, ředitel výstavy a centra pro podporu spolupráce zemí střední a východní Evropy v Ning-po.

Údaje čínského ministerstva obchodu ukázaly, že od roku 2012 rostl čínský obchod se zeměmi střední a východní Evropy průměrným ročním tempem 8,1 % a čínský dovoz ze zemí střední a východní Evropy rostl průměrným tempem 9,2 % ročně. V prvním čtvrtletí letošního roku dosáhl vzájemný obchod 33,3 miliardy amerických dolarů, což představuje meziroční nárůst o 1,6 procenta.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy