Výdaje firem na reklamu na sociální síti Twitter, kterou vlastní americký podnikatel Elon Musk, klesly v prosinci loňského roku o 71 % ve srovnání se stejným měsícem roku 2021. Informovala o tom ve středu večer agentura Reuters s odvoláním na údaje výzkumné společnosti Standard Media Index.
Přestože společnosti tradičně zvyšují výdaje na reklamu mezi listopadem a prosincem, protože před svátky propagují své produkty, Twitter v listopadu ztratil 55 % svých příjmů z reklamy ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku a v prosinci to bylo 71 %, upozornila agentura. Připomíná, že platforma se nyní snaží získat zpět inzerenty tím, že jim nabízí bezplatné umístění reklamy a větší kontrolu nad ní.
Musk 27. října uzavřel dohodu o koupi společnosti Twitter, která vlastní stejnojmennou sociální síť, za 44 miliard dolarů. Od té doby přestala na Twitteru inzerovat mimo jiné největší americká automobilka General Motors, výrobce léků Pfizer či německý automobilový koncern Volkswagen. Firmy se obávají, že na Twitteru by se mohlo objevovat více takzvaně závadných příspěvků, protože Musk se nestaví vstřícně k cenzuře.
Ihned po koupi Twitteru Musk propustil řadu členů vedení společnosti, včetně generálního ředitele Paraga Agrawala a finančního ředitele Neda Segala. Podle dokumentů zveřejněných v databázi americké Komise pro cenné papíry Musk také rozpustil správní radu a stal se jediným jednatelem společnosti.
Podle serveru The Information zaměřeného na technologický sektor se tržby společnosti Twitter ve čtvrtém čtvrtletí kvůli propadu příjmů z reklamy meziročně snížily o zhruba 35 procent na 1,025 miliardy dolarů (zhruba 22,5 miliardy Kč). Server se v tomto ohledu odvolává na informace, které minulý týden na schůzce s dalšími zaměstnanci sdělil jeden z předních vedoucích pracovníků podniku.
(cik)