AKTUALIZUJEME
Počet obětí srážky osobního a nákladního vlaku u řeckého města Larissa dosáhl 36. V nemocnicích je 66 lidí, z toho šest na jednotkách intenzivní péče. Informovala o tom dnes televizní stanice ERT-News s odvoláním na mluvčího hasičů Vassilise Vatrakoyannise.
»Zatím bylo nalezeno 36 mrtvých a 66 zraněných,« citovala televizní stanice Vatrakoyannise. Na místo srážky dorazilo asi 30 sanitek a také vozidla hasičů a dalších záchranných služeb.
Televizní kanál ERT News s odvoláním na mluvčího hasičů Vassilise Vatrakoyannise informoval, že všichni nalezení mrtví byli cestující ve třetím vagonu, zatímco první a druhý vagon vlaku, který se proměnil v hromadu kovu, zatím nebyly ohledány. Přední vozy vlaku byly zcela rozdrceny, přičemž kola a úlomky opláštění byly silným nárazem vymrštěny až 100 metrů od trati. Bezprostředně po srážce vypukl požár. Vlaky jely proti sobě na stejné trati ze zatím neznámého důvodu.
Řečtí strojvedoucí se domnívají, že ke srážce osobního a nákladního vlaku mohlo dojít kvůli nefunkčnímu systému automatického řízení provozu. Předseda řeckého svazu strojvůdců Kostas Genidounias to řekl televizní stanici ERT-1.
»Na trase Atény – Soluň nic nefunguje, všechno se dělá ručně, po celé trase jezdíme vlaky v ručním režimu,« řekl. »Nefungují ani semafory, jinak by strojvedoucí viděli červenou a vlak včas zastavili.«
Na otázku, zda to znamená, že strojvedoucí řídí vlaky naslepo, Genidounias odpověděl, že »informace se přenášejí od výpravčího k výpravčímu rádiem. Přednosta stanice v Aténách nám říká, abychom jeli do Menidi, pak do Inoi, takové příkazy se z Atén do Soluně přenášejí patnáctkrát. Elektronické systémy tam byly, ale nefungují, zeptejte se odpovědných lidí,« řekl předseda odborů strojvůdců.
Ke zmíněné nehodě řekl: »V tomto místě jsou dvojité koleje: jedna vede nahoru, druhá dolů. Nevím, proč vlaky jely po stejné koleji. Pokud se v některém místě provádí údržba, používají výhybku na jinou odbočku. Všechno se dělá ručně už několik let,« uzavřel Genidounias.
Úřady již přislíbily, že incident důkladně vyšetří. Zahájilo ho dopravní oddělení města Larissa. Podle listu Imerisia policie v souvislosti s vyšetřováním již zadržela čtyři osoby, jejich jména zatím nebyla zveřejněna.
Společnost Hellenic Train (Řecké dráhy) již dříve uvedla, že v době nehody bylo v osobním vlaku asi 350 lidí. Podle televize ERT-1 bylo 270 z nich nezraněno a evakuováno.
(jb, TASS)
Velmi smutné…
I já si pamatuji na „Stéblovou“ 1960 u Pardubic, ale to bylo před mnoha lety-co se stalo/bylo příčinou teď?
Že by selhala tak opěvovaná technika /“umělá inteligence“….?
Nebo vlakvedoucí „ču*ěl“ stále do mobilu a jel jako mnoho lidí jede a jde s mobilem před „čum*kem“….