Předseda představenstva Volkswagen Group China se zaměřuje na spolupráci při utváření nové éry individuální mobility

»Čína se již stala naším druhým domovem. Volkswagen se strategií ‚V Číně, pro Čínu‘ se hluboce angažuje v kultivaci nových kvalitních výrobních sil a přispívá k rozvoji Číny,« řekl předseda představenstva a generální ředitel Volkswagen Group China Ralf Brandstätter v rozhovoru pro agenturu Xinhua.

Brandstätter poznamenal, že čínský průmysl vozidel na nové energie (NEV) zaujímá vedoucí postavení na světovém trhu a je příkladem nových kvalitních výrobních sil díky svému důraznému zaměření na technologické inovace – a díky pokroku v nich.

Aby bylo možné lépe využít inovační sílu a dynamický růst čínského trhu, zřizuje koncern Volkswagen v Che-feji ve východočínské provincii An-chuej nejmodernější vývojové, inovační a nákupní centrum.

Volkswagen China Technology Company (VCTC) v Che-feji je největším vývojovým centrem koncernu Volkswagen mimo Německo. Od ledna je plně v provozu a má zkrátit dobu potřebnou k vývoji nových produktů a technologií přibližně o 30 procent.

»V žádné jiné zemi není dynamika transformace a inovací v automobilovém průmyslu tak výrazná jako v Číně,« řekl Brandstätter.

V roce 2023 překročil objem výroby i prodeje vozidel na nové energie v Číně devět milionů kusů, čímž si země již devátý rok po sobě zajistila pozici světového lídra v tomto odvětví.

Podle údajů Čínské asociace výrobců automobilů dosáhla čínská výroba od ledna do února loňského roku 1,252 milionu a prodej vozidel na nové energie 1,207 milionu kusů. Tyto údaje představují meziroční nárůst o 28,2 % a 29,4 %, což svědčí o silném a trvalém růstu tohoto odvětví.

Brandstätter předpokládá, že do roku 2025 přesáhne podíl NEV na čínském trhu 50 procent. Do roku 2030 by se měl celkový automobilový trh rozšířit na 28 až 30 milionů vozidel, přičemž vozidla NEV budou tvořit přibližně 74 procent tohoto počtu a více než 55 procent těchto vozidel NEV budou tvořit plně elektrická vozidla.

»S naší strategií ‚V Číně, pro Čínu‘ se plně integrujeme do čínského průmyslového ekosystému. To nám umožňuje ještě rychleji přizpůsobovat naše výrobky potřebám čínských zákazníků,« uvedl Brandstätter. »Naším cílem je zůstat jedničkou mezi mezinárodními výrobci originálního vybavení (OEM) v Číně a být lídrem v éře inteligentně propojených vozidel.«

V roce 2023 zaznamenala skupina Volkswagen Group China silný nárůst prodeje čistě elektrických vozidel, přičemž celkový počet dodaných vozů překročil 190 000 kusů, což představuje 23% nárůst oproti předchozímu roku. Při pohledu do budoucna se Volkswagen Group chystá v příštích třech letech uvést v Číně na trh více než 40 nových modelů, přičemž nejméně polovinu z nich budou tvořit vozy NEV.

»Navázali jsme také spolupráci s větším počtem místních partnerů, protože si uvědomujeme, že technologické trendy a preference zákazníků v Číně se výrazně liší od těch na jiných trzích,« uvedl Brandstätter.

Poznamenal, že od vstupu značky Volkswagen na čínský trh v roce 1984 se společnost aktivně zapojuje do rozvoje čínského automobilového průmyslu a přispívá k němu. V posledních desetiletích dosáhl tento průmysl pozoruhodných milníků a v současné době přechází do nové fáze vývoje.

»Na základě silných základů naší čtyřicetileté úzké spolupráce je Volkswagen odhodlán spolupracovat s čínským automobilovým průmyslem na vytvoření nové éry individuální mobility,« řekl.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy