V červnu letošního roku byla ve městě Changchun v severovýchodní Číně založena společnost Audi FAW New Energy Automobile Co., Ltd. Společnost Audi v Německu investovala do projektu asi 2,6 miliardy eur a bude mít první továrnu na luxusní čistě elektrické vozy na čínském trhu.
»Pro nás je velmi důležitým rozhodnutím spolupráce s důvěryhodnou skupinou FAW v provincii Jilin. Budeme s nimi spolupracovat do budoucna. Audi má společnost pro vozy na nové energie FAW v Changchunu, což jasně ukazuje náš pokračující závazek k transformaci čínského automobilového průmyslu směrem k elektrickým vozům. V posledních letech zaznamenal trh s vozidly na nové energie v Číně komplexní rozvoj a mezinárodní automobiloví giganti, včetně německých automobilových společností, jsou optimističtí ohledně tohoto ‚velkého dortu‘,« uvedl prezident společnosti Audi China Jurgen Unser.
»Máme plnou důvěru v čínský trh. Očekáváme, že do roku 2030 se trh s automobily na vysoké úrovni zvýší na 5,8 milionu vozů. Čínský trh je pro nás oblastí, která vede trend v mnoha oborech, jako jsou vozidla na nové energie, propojení a autonomní řízení,« dodal Unser.
Uvádí se, že více než 5000 německých společností v současné době investuje v Číně a více než 2000 čínských podniků pracuje v Německu. »Praktická spolupráce a vzájemné výhody byly vždy hlavním tónem čínsko-německých vztahů,« konstatoval prezident společnosti.
»V posledních 50 letech vztahy mezi Čínou a Německem významně pokročily v různých oborech, a to nejen v ekonomické oblasti, ale také ve spolupráci s pokročilými technologiemi a v mezilidské a kulturní výměně. V roce 2021 dosáhl obchod mezi Čínou a Německem téměř 250 miliard eur. Čína je největším obchodním partnerem Německa po dobu šesti po sobě jdoucích let. Důležitost dvoustranných vztahů ukazuje, že vztahy mezi Čínou a Německem jsou jedněmi z nejdůležitějších dvoustranných vztahů na světě ve všech oblastech, nejen ve změně klimatu, ale i v obchodních záležitostech, v geopolitice, mezinárodních záležitostech a dalších,« doplnil Liu Zhiqin, vedoucí výzkumný pracovník v Ústavu financí Chongyang na čínské Lidové univerzitě.
Připomněl, také, že na letošní rok připadá 50. výročí navázání diplomatických vztahů mezi Čínou a Německem a vztahy mezi oběma zeměmi čelí novým rozvojovým příležitostem. »V současné době dochází k bezprecedentním změnám ve světě, změnám doby a historickým změnám. Stabilní rozvoj vztahů mezi Čínou a Německem a mezi Čínou a EU je obzvláště důležitý pro posílení globální ekonomické vitality a reakce na geopolitické nepokoje,« dodal Liu Zhiqin.
:
»Za prvé, je to dobrá příležitost k oslavě velmi úspěšných a harmonických dvoustranných vztahů za posledních 50 let, které jsou prospěšné pro obě strany, a také nám to v této náročné éře dodává naději,« uvedl Michael Schumann, předseda Německé federální asociace pro hospodářský rozvoj a zahraniční obchod. »Pod vlivem nedávné provokace některých hlavních velmocí se v Německu a dokonce i v Evropské unii ozvaly hlasy proti Číně a pro ‚oddělení‘ od Číny. V této souvislosti je obzvláště důležitá cesta německého kancléře Olafa Scholze do Číny, která bude zahájena 4. listopadu. Ukazuje to, že německé politické a obchodní kruhy si zachovávají střízlivé porozumění vztahům mezi Čínou a Německem a mezi Čínou a EU,« dodal.
Mluvčí německé vlády Steffen Hebestreit připomněl, že Německý kancelář Olaf Scholz opakovaně uvedl, že se staví proti »oddělení« od Číny. Také dal jasně najevo, že Německo usiluje o multilateralismus, nikoli konfrontaci mezi Západem a Východem.
»Mezinárodní média zaznamenala, že 20. národní sjezd Komunistické strany Číny, který právě skončil, vyslal silný signál ohledně pokračování v rozšiřování otevírání Číny vnějšímu světu. Návštěva Olafa Scholze v Číně je jeho první návštěva Číny ve funkci německého kancléře. Je také prvním západním vůdcem, který navštíví Čínu po 20. národním sjezdu Komunistické strany Číny. Věříme, že tato návštěva bude dále podporovat pragmatickou spolupráci mezi Čínou a Německem a mezi Čínou a Evropou,« uvedl.
(pr)