Očekává se, že celosvětový cestovní ruch získá nový impuls, protože Čína, která byla před pandemií jedním z největších světových trhů cestovního ruchu, v pondělí obnovila skupinové zájezdy do zahraničí.
Na mezinárodním letišti Pudong v Šanghaji se s velkou radostí odbavil 69letý Chuang Sing se svými třemi kamarády na dlouho plánovaný výlet na thajský ostrov Phuket. Před pandemií spolu podnikli několik zahraničních cest a nyní plánují ještě letos cestu do východní Evropy. »Thajsko je relativně blízko, a i když je to skupinový výlet, program je docela uvolněný a je příjemné být s přáteli,« řekl Chuang.
Chuang je mezi 25 turisty na zájezdu do Thajska, který pořádá společnost Shanghai Airlines Tours International (Group) Co., Ltd. (Šanghajské aerolinie). Od pondělí Čína obnovila skupinové zájezdy do 20 zemí, včetně Thajska, Malediv, Spojených arabských emirátů, Ruska a Nového Zélandu. Tento krok, který byl oznámen v lednu, vyvolal horečné plánování zájezdů a zaznamenal prudký nárůst vyhledávání zámořských destinací na internetu, přičemž nejoblíbenější bylo Thajsko.
Čcheng Čchao-kung, vedoucí výzkumný pracovník institutu pro výzkum cestovního ruchu přidruženého k online cestovní kanceláři Tung-čcheng-eLong, uvedl, že preferovanými destinacemi jsou země s přátelskou vstupní politikou vůči Číně. Mezi nimi jsou na předních místech země jihovýchodní Asie, a to i díky příjemnému klimatu, které v tomto ročním období nabízejí.
Podle Nonglux Yooyendee, ředitelky šanghajské kanceláře Thajského úřadu pro cestovní ruch, navštívilo Thajsko v roce 2019 11 milionů čínských turistů, což představuje pro Thajsko čtvrtinu trhu v turistickém ruchu. Odhaduje se, že letos Thajsko navštíví pět až šest milionů čínských turistů. Od ledna Thajsko přivítalo přibližně 90 000 čínských turistů.
Dai Bin, prezident Čínské akademie cestovního ruchu, uvedl, že obnovení skupinových zájezdů podtrhuje smysl Číny pro odpovědnost a závazek zachovat otevřenost. »Ukazuje to, že jsme připraveni sdílet své možnosti a rozvojové dividendypodílet se na rozvoji s ostatními zeměmi,« poznamenal Dai.
Společnost Shanghai Jinjiang Tours Co., Ltd. si jako cíl své první zahraniční skupinové cesty vybrala Spojené arabské emiráty. Liu Ning, prezident společnosti Shanghai Jinjiang Tours Co., Ltd., uvedl, že Blízký východ je slibným turistickým trhem, protože mistrovství světa ve fotbale v Kataru přitáhlo k tomuto regionu velkou pozornost a hospodářská spolupráce mezi Čínou a Blízkým východem se prohlubuje.
Hromadný návrat čínských turistů pak posiluje důvěru v hospodářské oživení zemí, které jsou na cestovním ruchu do značné míry závislé. Znovu oživená vášeň pro cestování do zahraničí například během nedávných svátků Svátku jara již ukázala rostoucí vitalitu čínské ekonomiky a dodala optimismus světu, který se snaží napravit hospodářský pokles.
Podle společnosti Tongcheng-eLong vzrostl počet rezervací letenek do zahraničí během týdenních svátků meziročně o 258 % a hotelových rezervací o 177 %. Průzkum společnosti qyer.com ukázal, že více než 90 procent respondentů plánuje vycestovat do zahraničí do jednoho roku, přičemž přibližně čtvrtina z nich plánuje cestu do šesti měsíců.
Obnovení skupinových zájezdů z Číny má pro thajský cestovní ruch velký význam a vlády i soukromé podniky obou zemí se k němu staví pozitivně. Cestovní společnosti, které se zaměřují na turisty v Thajsku, zavádějí příslušné produkty, aby vyhověly preferencím vkusu čínských turistů, poznamenala Nonglux Yooyendee.
Plné oživení odvětví však může ještě nějakou dobu trvat. Čou Wej-chung, zástupce generálního ředitele cestovní kanceláře Spring Tour, uvedl, že oživení turistického trhu stále omezuje několik faktorů, včetně nedostatku mezinárodních letů a vysokých nákladů na skupinové zájezdy, které způsobují přemrštěné ceny letenek a poplatky poplatků za ubytování.
Podniky cestovního ruchu proto uvažují o diverzifikovanějších, menších a přizpůsobených produktech, aby zaujaly budoucí rekreanty pomocí specializovaného marketingu a lepších služeb. »Doufáme také, že zámořské destinace budou připraveny přijmout příliv čínských turistů, pokud jde o dodavatelský řetězec, zázemí, zajištění letů, personál a tak dále,« řekl Dai.
(Xinhua)