Německý ministr hospodářství vyzývá k politickému řešení cel na elektromobily s Čínou

Německý ministr hospodářství Robert Habeck vyzval Evropskou unii (EU) a Čínu, aby dosáhly politického řešení otázky cel na elektrická vozidla.

„Chceme se vyhnout obchodnímu konfliktu, který by mohl přerůst v celní spirálu a v konečném důsledku poškodit obě strany,“ uvedl Habeck v úterním prohlášení a potvrdil, že jeho postoj je jasný – politické řešení je nezbytné.

Habeck zdůraznil význam Číny pro německou a evropskou ekonomiku a dodal, že je třeba zajistit spravedlivé podmínky hospodářské soutěže a že Německo hospodářskou soutěž s Čínou vítá.

„Evropská komise a Čína by měly usilovat o vyjednané řešení,“ dodal.

Automobily NIO jsou vystaveny v Domě NIO v norském hlavním městě Oslu, 30. září 2021.  (Xinhua/Zhu Sheng)

Habeckovo prohlášení je opakem vyjádření německé vlády na tiskové konferenci z minulého týdne. Mluvčí vlády uvedl, že spolková vláda byla od počátku skeptická k návrhu EU na zavedení cel na elektromobily a tento postoj se nemění, a zmínil, že španělský premiér Pedro Sanchez vyzval členské země EU a Evropskou komisi, aby přehodnotily svůj postoj k návrhu dodatečných cel na čínské elektromobily.

„Jsme velmi rádi, že jednání mezi Čínou a EU pokračují s cílem zabránit těmto clům,“ uvedl mluvčí a dodal, že by všem stranám prospělo, kdyby i ostatní členské země EU uznaly, že cla nejsou v nejlepším zájmu jejich průmyslu.

Na snímku pořízeném 3. června 2024 jsou zachycena vozidla projíždějící kolem budovy Evropské komise v Bruselu v Belgii.  (Xinhua/Zhao Dingzhe)

Evropská komise v červenci uvalila na čínské výrobce elektromobilů dodatečná prozatímní cla v návaznosti na tzv. antisubvenční šetření čínských elektromobilů, které bylo zahájeno v říjnu 2023.

Plán Komise na zavedení cel vyvolal obavy mezi odborníky z oboru a obchodníky z celé Evropy. Kritici tvrdí, že tento krok může zhoršit problémy s konkurenceschopností Evropské unie, zbrzdit ekologický přechod regionu a eskalovat obchodní napětí s Čínou, místo aby chránil evropský automobilový průmysl, jak bylo zamýšleno.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy