V čínském automobilovém centru Čchang-čchun dosahuje společný projekt německého automobilového gigantu Audi a čínské automobilky FAW na výrobu vozidel na nové energie (NEV) pozoruhodných výsledků při snaze o založení prvního závodu na výrobu vozidel s čistě elektrickým pohonem v zemi.
S celkovou investicí přesahující 35 miliard jüanů (4,87 miliardy amerických dolarů) se má tato moderní továrna stát jedním z nejpokročilejších výrobních závodů Audi na světě, který se zaměří na špičkové technologie a udržitelnost, uvádí společnost Audi FAW NEV Co., Ltd., která je součástí koncernu Audi.
»Dokončili jsme základní stavební práce a naším plánem je do konce roku zahájit předsériovou výrobu, po níž bude do konce příštího roku následovat výroba tří čistě elektrických modelů s roční výrobní kapacitou přes 150 000 vozidel,« uvedl Wang Kchaj-jü ze společnosti Audi FAW NEV Co., Ltd.
Navzdory nedávnému antidumpingovému šetření EU ohledně čínských elektromobilů zůstávají německé společnosti v čínském automobilovém sektoru nadále angažované a německé automobilky navyšují své investice v Číně, aby rozšířily svou účast.
Důvěra v čínský trh byla patrná i na nedávné čínsko-německé automobilové konferenci 2023, která se konala v Čchang-čchunu a na níž zástupci průmyslu z obou stran zdůraznili spolupráci, vzájemné učení a růst trhu v oblasti využití nových energií, inteligentní konektivity a dalších inovativních odvětví.
Helmut Stettner, generální ředitel společnosti Audi FAW NEV Co., Ltd., se na konferenci zmínil o strategii společnosti »V Číně, pro Čínu«, která klade důraz na lokální vývoj a výrobu produktů a rozšiřování svého podnikání v Číně.
Čína je největším světovým výrobcem a zároveň i největším odběratelem automobilů. Údaje Čínské asociace výrobců automobilů ukázaly, že od ledna do září dosáhla čínská výroba a prodej NEV 6,31 milionu, resp. 6,28 milionu kusů, což je o 33,7 %, resp. 37,5 % více než ve stejném období loňského roku.
Podíl vozidel NEV na čínském trhu dosáhl 29,8 %, což představuje velký tržní potenciál.
Kromě Audi se i další tradiční němečtí automobiloví giganti věnují využití technologického pokroku v Číně a jejího rostoucího významu v globálním automobilovém prostředí.
BMW realizuje nový projekt výstavby továrny na baterie v severovýchodním čínském městě Šen-jang, čímž demonstruje svůj závazek k elektrifikaci. Údaje společnosti ukázaly, že za prvních devět měsíců letošního roku vzrostl prodej čistě elektrických vozidel BMW v Číně o 232 % oproti stejnému období loňského roku.
Mercedes-Benz zase 17. října v Šanghaji podepsal memorandum o spolupráci s cílem prohloubit spolupráci v oblasti autonomního řízení a inteligentních propojených vozidel.
Spolupráce se navíc týká i menších německých podniků, které chtějí spolupracovat s vedoucími podniky na čínském trhu s NEV.
Christian Conrad, hlavní manažer pro rozvoj obchodu Fraunhoferova institutu pro nedestruktivní testování, vyjádřil svůj cíl navázat spojení s předními společnostmi v oblasti NEV, jako je BYD, pro potenciální projekty v oblasti výzkumu a průmyslu.
Conrad uvedl, že se od Číny stále máme co učit, například v oblasti marketingu, materiálů pro baterie a přizpůsobených funkcí automobilů, a že obě strany by měly spolupracovat na rozšíření trhu a poskytovat spotřebitelům lepší produkty, které splňují jejich potřeby.
Spolupráce mezi Čínou a Evropou v automobilovém průmyslu nadále nabírá na obrátkách.
V roce 2022 dosáhly evropské investice v Číně 12,1 miliardy amerických dolarů, což představuje meziroční nárůst o 70 %, přičemž automobilový sektor zůstává hlavním ohniskem.
Ve stejném období dosáhly čínské investice v Evropě 11,1 miliardy amerických dolarů, což představuje meziroční nárůst o 21 procent, přičemž další investice se zaměřily na oblast nových energií, automobilů a strojních zařízení.
»Vzhledem k tomu, že globální automobilový průmysl urychluje svou transformaci, bude se čínsko-německá spolupráce dále rozšiřovat a prohlubovat, čímž se dosáhne synergie a vzájemného prospěchu v oblasti technologií, trhu, talentů, řízení, dodavatelských řetězců a inovačních řetězců,« uvedl Čchung Čchüan, vedoucí Společnosti pro studium Světové obchodní organizace v Číně.
(Xinhua)