Na největším evropském veletrhu spotřební elektroniky zazářily ekologičtější a chytřejší inovace čínských značek

Představte si ledničku, která se otevře okamžitě po zadání kouzelného příkazu »Sezame, otevři se«. Tentokrát však stačí říct »Otevři« nebo jen jemně zaklepat a dveře se automaticky otevřou.

To je jen jedna z různých špičkových inovací, které jsou k vidění na právě probíhajícím veletrhu IFA 2024 neboli Internationale Funkausstellung Berlin, největší evropské výstavě spotřební elektroniky. Každodenní domácí spotřebiče vylepšené nápaditým designem a pokročilými technologiemi zanechaly návštěvníky v úžasu nad tím, jak se tyto známé předměty mohou proměnit v tak neobyčejné výrobky.

Letošní ročník veletrhu IFA, který má skončit v úterý, je barometrem technologických inovací v oboru spotřební elektroniky a přilákal více než 1 800 společností z celého světa a zejména čínské firmy, které mají silné zastoupení a předvádějí širokou škálu výrobků, v nichž se snoubí umělá inteligence (AI), udržitelnost a špičková kvalita.

INOVACE

Před výstavními halami vítaly návštěvníky obrovské transparenty čínských gigantů spotřební elektroniky, jako jsou Hisense, Midea a TCL, a nápisy připomínající 100. výročí veletrhu IFA. Při vstupu návštěvníky ihned zaujaly významné čínské značky, jako je Haier, které dominovaly celým výstavním zónám. To mnohé vedlo k otázce: čím je čínská spotřební elektronika pro evropský trh tak přitažlivá?

Ve výstavním stánku společnosti Haier byly poutavým a interaktivním způsobem prezentovány inteligentní a propojené domácí spotřebiče, jako jsou televizory, klimatizace a myčky nádobí. Čínská společnost zaznamenala v Evropě osm let po sobě rychlý růst a nyní má 9,1% podíl na trhu.

Generální ředitel společnosti Haier Europe Neil Tunstall řekl agentuře Xinhua, že odvětví spotřební elektroniky je globální. Pro evropské spotřebitele existují specifické potřeby a společnost Haier urychlila inovace v Evropě tím, že sem přinesla nové nápady.

Rychlost a efektivita čínských firem jim umožnila rychle přinést nové technologie na evropský trh. »Zažil jsem, že čínské firmy jsou obvykle o něco rychlejší. Takže vidí příležitost, začnou na ní pracovat a pak jsou schopny přinést inovace na trh rychleji,« řekl.

Podobně i generální ředitel společnosti Hisense Europe Han Jianmin poznamenal, že globální sektor domácích spotřebičů prochází rychlou transformací, kterou pohání pokrok v technologiích, jako je umělá inteligence. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé stále více vyhledávají personalizované, chytré produkty, odvětví se posouvá od individuálních produktů k řešením zaměřeným na uživatele a řízeným scénáři.

Návštěvníci sledují televizor Mini LED na stánku společnosti Hisense na veletrhu IFA Berlin 2024 v Berlíně, Německo, 6. září 2024. FOTO – Xinhua/Du Zheyu

Han uvedl, že čínské společnosti vyrábějící spotřební elektroniku se díky neustálým inovacím a budování značky posouvají nahoru v globálním hodnotovém řetězci a na mezinárodních trzích vytvářejí novou image.

Analytici poukázali na to, že tyto čínské společnosti, založené na dlouholetých odborných znalostech a hlubokém porozumění vyvíjejícím se potřebám spotřebitelů, využívají technologické inovace a výhody efektivity čínského podnikatelského prostředí. To jim umožnilo rychle zvýšit inteligenci a udržitelnost svých výrobků, a tím si vybudovat pevnou pozici na evropském trhu.

LOKALIZACE

S rozbíhající se globalizací se stále více čínských společností vyrábějících spotřební elektroniku obrací k mezinárodnímu trhu jako ke klíčové strategii pro rozšíření podnikání a další rozvoj. Kromě toho, že se zaměřují na vývoj špičkových výrobků, mnoho z nich také přijalo strategii lokalizace, aby se integrovaly na evropský trh.

Podle Tong Bo, vedoucího pracovníka globální obchodní divize společnosti Midea, je internacionalizace výrobků spotřební elektroniky dlouhodobý proces. Mnoho čínských společností, včetně společnosti Midea, strávilo více než deset let tím, že přinesly své vlastní výrobky evropským spotřebitelům. Zdůraznil, že tento trh v Evropě zůstává vysoce konkurenční a čínské značky stále čelí značným výzvám při svém úsilí o expanzi.

Čínské společnosti získaly cenné zkušenosti s lokalizací jak v oblasti vývoje výrobků, tak v oblasti marketingu. Některé společnosti například vyvíjejí systémy pro skladování solární energie v domácnostech speciálně pro německé spotřebitele, aby uspokojily jejich rostoucí poptávku po řešeních v oblasti obnovitelných zdrojů energie. Kromě toho partnerství s místními ikonami – například spolupráce společnosti Hisense s Volkswagenem na návrhu chladničky ve tvaru brouka – pomáhá čínským společnostem zvýšit vliv jejich značky.

Tong zdůraznil, že spolupráce se známými místními značkami umožňuje čínským společnostem vyvíjet produkty šité na míru evropským spotřebitelům a díky využití známých marketingových strategií je jejich nabídka srozumitelnější a snáze přijatelná.

Kromě toho čínské firmy spolupracují s evropskými výrobci prostřednictvím akvizic, aby posílily svou přítomnost na trhu a zlepšily image své značky. Taková strategie šetří čas a náklady a snižuje pravděpodobnost kulturních střetů při vstupu na neznámý trh.

Kombinace důvěryhodných evropských značek a inovativních globálních společností je silná, uvedl Tunstall, protože akvizice místních společností se silnou pověstí pomáhá čínským značkám získat podíl na trhu a zároveň evropským spotřebitelům představit pokročilé technologie.

SPOLUPRÁCE, KONKURENCE

Zástupci čínských i evropských společností na veletrhu IFA zdůraznili, jak čínské firmy mění evropské prostředí spotřební elektroniky prostřednictvím spolupráce a konkurence. Kromě toho čínské společnosti zakládáním výzkumných center a továren v Evropě posilují místní dodavatelské řetězce a vytvářejí pracovní místa.

Tunstall poznamenal, že tvrdá konkurence v evropském odvětví spotřební elektroniky je hnací silou zdravých inovací. »Každá společnost se předhání, aby byla rychlejší než ta druhá. Energetická účinnost, výhody, které spotřebitelé mají, se neustále zlepšují a výrobky jsou stále lepší a lepší,« řekl.

Mezinárodní působení a spolupráce prospívají i odvětví spotřební elektroniky. Společnost Haier například zaměstnává pracovníky v Itálii, Německu a Číně, myslí globálně a zároveň dodává inovativní řešení na místní úrovni. »To je jako velká úspora z rozsahu, a to je globální spolupráce,« dodal Tunstall.

Na snímku pořízeném 6. září 2024 je stánek společnosti Haier na veletrhu IFA Berlin 2024 v německém Berlíně. FOTO – Xinhua/Du Zheyu

Axel Kniehl, výkonný ředitel marketingu a prodeje německého výrobce domácích spotřebičů Miele, řekl agentuře Xinhua, že v souvislosti s rychlým rozvojem čínských společností vyrábějících spotřební elektroniku existují pro německé společnosti, jako je Miele, výzvy i příležitosti.

»Čínské společnosti jako Haier a Midea jsou exponenciálně větší než my a mohou investovat větší částky do vývoje technologií. My však přinášíme hlubší porozumění potřebám spotřebitelů,« řekl.

Evropské a čínské společnosti podle něj vzájemně expandují na své trhy a zvyšují na nich svou přítomnost, což je přirozený vývoj a pozitivní vývoj pro budoucnost tohoto odvětví.

Rudolf Kloetscher, člen představenstva německého gigantu v oblasti spotřební elektroniky BSH, který vlastní divize domácích spotřebičů společností Bosch a Siemens, řekl agentuře Xinhua, že bez konkurence a investic by toto odvětví bylo nudné a dokonce by stagnovalo. »Čím větší je konkurence, tím více inovativních nápadů a řešení se objevuje, což nás všechny posouvá na vyšší úroveň,« řekl.

Kloetscher poznamenal, že BSH navázala spolupráci s čínskými společnostmi v obou směrech. Domnívá se, že jak čínské, tak evropské společnosti spolupracují a učí se od sebe navzájem, aby posunuly budoucnost tohoto odvětví kupředu, dodal.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy