Rychlejší, inteligentnější a cenově dostupnější – autobusová flotila vybavená domácím navigačním systémem a dalšími technologiemi poskytuje sdílecí službu pro 120 000 obyvatel ve městě Zhuzhou ve střední Číně.
S pouhými 2 jüany (asi 28 amerických centů) si mohou obyvatelé rychle online rezervovat autobus pomocí telefonu a nastoupit do 5 až 10 minut, přičemž využívají téměř 100 „virtuálních autobusových zastávek“.
Podle provozovatele autobusové flotily byly tyto autobusy uvedeny do zkušebního provozu v polovině října a jezdily od 7:00 do 22:00 v oblasti, kde se nachází devět odborných vzdělávacích vysokých škol a další obytné komunity.
Vyvinuté čínským automobilovým výrobcem CRRC Electric Vehicle Co., Ltd., jsou tyto autobusy dlouhé 5,33 metru a využívají technologie včetně navigačního systému BeiDou a analýzy velkých dat.
Podle společnosti mohou jezdit po úzkých silnicích, a to bez pevných tras nebo určených zastávek. Prostřednictvím vlastní platformy pro rezervace může být jízdní trasa automaticky přizpůsobena pro cestující.
Když je přijato více žádostí o jízdu, platforma kombinuje blízké nebo podobné cíle, aby vytvořila efektivní sdílenou trasu. Tímto způsobem mohou být autobusy přesně vysílány k poskytování přímé, bodové služby, což umožňuje, aby každá cesta flexibilně reagovala na aktuální potřeby, místo aby následovala předem stanovené zastávky.
Taková autobusová flotila nejen pokročila v nízkouhlíkové dopravě, ale také zlepšila inteligentní přepravní transakce, uvedl Liu Weidong, zástupce generálního ředitele Zhuzhou Bus, a dodal, že má velký potenciál, pokud jde o aplikace v městských komunitách a odlehlých průmyslových parcích.
Čína vlastní rozsáhlý systém městské veřejné dopravy. Na konci roku 2023 mělo země 79 800 městských autobusových linek, s celkovou délkou 1,73 milionu km, uvedl na tiskové konferenci Wang Xiuchun, úředník Ministerstva dopravy.
Celkem 682 000 autobusů je v provozu, přičemž přibližně 81 procent z nich jsou vozidla na nový energetický pohon, dodal a upozornil, že mnoho měst přizpůsobilo autobusové trasy pro konkrétní komunity s novými technologiemi a vybavením a umožnilo inteligentní transformace, jako je přístup k informacím o cestování v reálném čase a pohodlné mobilní platební možnosti.
Xiong Gang, technik společnosti CRRC Electric Vehicle Co., Ltd., uvedl, že zvažují vybavit autobusovou flotilu v Zhuzhou systémem autonomníhořízení L4, což znamená vysokou automatizaci.
(Xinhua)