Na právě skončeném 21. mezinárodním autosalonu v Čchang-čchunu upoutaly velké davy lidí pozornost významné čínské automobilky svými nejmodernějšími technologiemi ve vozidlech.
Značky jako Huawei, NIO, Li Auto a XPENG předvedly funkce navigace a nastavení teploty a přilákaly proudy zákazníků, kteří se chtěli seznámit s nejnovějšími inovacemi v automobilové technice.
Desetidenní akce, která skončila v pondělí, představila nové energetické a inteligentně propojené produkty a technologie pro vozidla, přilákala 124 automobilových značek a předvedla 1100 vozidel, včetně 307 nových elektrických modelů.
»Zážitek z testovací jízdy byl působivý a uvažuji o koupi,« řekl Li Ming-jen, vystavovatel společnosti Changchun Faway Automobile Components Co., Ltd., poté, co si během veletrhu vyzkoušel telefon Huawei AITO S9.
»Centrální ovládací obrazovka a LCD přístrojový panel vozu jsou mými oblíbenými prvky a dotyková obrazovka a projektor na zadní loketní opěrce zvyšují praktičnost,« řekl Li.
Na výstavě dominovaly modely vybavené pokročilými technologiemi pro interakci ve vozidle, přičemž mnoho zákazníků vyjádřilo silný záměr pořídit si předváděné vozidlo. Návštěvníci, kteří se k produktům vyjadřovali, uváděli různé postřehy, například si všímali větší přesnosti 360stupňového rozpoznávání hlasu a toho, že velké obrazovky na zadních sedadlech jsou ideální pro rodinné výlety.
Čínský automobilový průmysl v posledních letech zrychlil svůj přechod k inteligentním zařízením a konektivitě. Tamní automobilky se zaměřují na hluboký rozvoj palubních systémů a pokrokovou technologii interakce ve vozidle považují spolu s autonomním řízením za klíčovou oblast rozvoje.
Uvedly na trh nové modely vybavené špičkovými palubními systémy, aby posílily image své značky a zvýšily svůj podíl na trhu. »Stále rozmanitější zadní monitory a aplikace podporované palubními systémy nejenže ovládají jízdní funkce, ale nabízejí také možnosti emoční interakce, takže jsou informativnější a uživatelsky přívětivější,« uvedl Ču Siao-lung, vedoucí inženýr pro umělou inteligenci ze Šanghaje.
Zpětná vazba z nedávných autosalonů naznačuje, že zákazníci jsou ochotni platit spíše za celkové vylepšení interakce než jen za vylepšený zážitek z jízdy. Na pekingském mezinárodním automobilovém veletrhu 2024 koncem dubna vzbudila značnou pozornost platforma pro integraci kokpitu a řízení, kterou představily společnosti Autolink, Hozon Auto a Qualcomm a která obsahovala úchvatnou grafiku, herní displeje a infotainment s ultra vysokým rozlišením.
Na 28. mezinárodním autosalonu v zálivu Kanton-Hongkong-Macao v červnu vynikla také řada BYD Qin, jejíž modely byly vybaveny 15,6palcovými otočnými plovoucími displeji a mobilními klíči NFC.
Podle Čínské asociace výrobců automobilů dosáhl prodej automobilů v první polovině roku téměř 14,05 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 6,1 %.
»Dvacet měst zahájilo pilotní projekty integrace automobilů s cloudem, devět společností provádí přístup k výrobě inteligentních propojených vozidel a zkoušky na silnicích a podíl prodeje automobilů s kombinovanými pomocnými funkcemi řízení nyní přesahuje 50 procent,« uvedl v červenci na Čínském automobilovém fóru 2024 Sin Kuo-pin, náměstek ministra průmyslu a informačních technologií.
Podle zasvěcených osob z odvětví se domácí automobilky sice stále potýkají s problémy v oblasti operačních systémů vozidel a softwaru průmyslového designu, ale neustálý pokrok v oblasti inteligentních technologií způsobí, že se systémy interakce ve vozidle stanou standardem ve vozidlech budoucnosti.
»Inteligentní propojená vozidla vstupují do nové fáze komplexního iterativního vývoje a stávají se hlavní hnací silou nových kvalitních výrobních sil v automobilovém průmyslu,« uvedl na Čínském fóru užitkových vozidel 2024 Jang Čung-pching, zástupce generálního tajemníka Čínské asociace výrobců automobilů.
(Xinhua)